فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

 

پیشنهادهای مهم متخصصان پوست و مو

 برای به حداقل رساندن ناراحتی های جسمی و احتمالی در ماه مبارک رمضان رعایت نکات زیر توصیه می شود:

1) برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات، مخصوصاً آب بنوشید و از نوشیدن مایعات مدر (مانند چای غلیظ) که باعث از دست رفتن آب بدنتان می شود، به شدت پرهیز کنید.

۲) به علت محدودیت غذایی و اینکه نظم و حجم غذای دریافتی تان در ماه رمضان تغییر می کند، باید به منظور جلوگیری از کم شدن آهن، روی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن هایش می شود، در وعده های غذایی سحر و افطار، غذایی کامل که همه گروه های غذایی را در خود بگنجاند، مصرف کنید. مثلا می توانید از همین حالا برنامه ریزی کنید و غذاهای پرکالری تر و کربوهیدارت ها و پروتئین ها و سبزیجات را در وعده سحر و غذاهای سبک تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالادها را در وعده افطارتان بگنجانید. در ضمن جای میوه باید در سفره سحری و افطاری همیشه محفوظ بماند.

۳) از آنجا که خانم ها بیشتر با مشکل کمبود روی و آهن دست به گریبان هستند، به آنها توصیه می شود که با نظر یک پزشک متخصص، مدتی قبل از ماه رمضان مصرف مکمل های گروه B با سایر مکمل های مورد نیاز را شروع کنند تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن هایشان نشوند.

۴) اگر مشکل پوستی یا ریزش مو دارید و در حال مصرف داروهای خوراکی در فواصل زمانی منظم هستید، توصیه متخصصان این است که برای تغییر ساعت های خوردن داروهایتان حتما به پزشکتان مراجعه کنید و هرگز خودسرانه میزان و ساعت مصرف دارویتان را جابه جا نکنید؛ زیرا تغییر میزان داروی دریافتی ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای پوست و موی شما به همراه داشته باشد.

[ 13 / 4 / 1393برچسب:سلامت پوست,مو و روزه,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 اگه زیر این ناخن ها با طراحی زیبا و اشتها آور رو بی خیال بشی!!!!!!!!!!!!!!!!؛ خدایی جالب هستند به گونه ای که هوس میوه خوردن به سرت می زنه..... 

گروه گوناگون گروه گوناگون گروه گوناگون

دوستان اگر بازهم اشتهاااا دارید بفرمایید ادامه مطلب!!!!


ادامه مطلب
[ 18 / 3 / 1393برچسب:طراحی ناخن با میوه های تابستانی , ] [ ] [ یـــاس ]

 

اگر ناخن‌هایی سست و شکننده دارید و یا گاهی با لایه لایه شدن آنها مواجه می شوید می‌توانید از این روش برای استحکام بخشیدن به آنها استفاده نمایید


   شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از لایه لایه شدن ناخن‌ها و شکنندگی سریع آنها رنج ببرید و راه‌های زیادی مانند استفاده از آب‌لیمو و یا روش‌های دیگر را نیز امتحان کرده باشید، این‌بار می‌توانید از یک روش ساده و البته گیاهی برای رفع این مشکل استفاده کرده و تأثیر گذاری بهتر آن را ببینید.

   برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها یک مشت گیاه دم اسبی از عطاری‌های سطح شهرتان تهیه نمایید. این گیاه حاوی سیلیس است و  به جز کمک به رفع سنگ کلیه، عفونت‌های ادراری، برای فرسودگی ناخن‌ها نیز بسیار مؤثر عمل می‌کند.

طرز تهیــه:

   مقداری از گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بگذارید تا به جوش آید؛ سپس شعله را کم کنید و آن‌را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید.

   محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. روزانه به مدت ده دقیقه ناخن‌هایتان را داخل این محلول قرار دهید.

 

[ 11 / 5 / 1392برچسب:استحکام ناخن, گیاه دم‌اسبی, ] [ ] [ یـــاس ]

 

ویتامین ب کمپلکس ( B Complex )

 

   این ویتامین در مواد غذایی مانند آرد جو، برنج، تخم مرغ و موز و .... یافت می شود. ویتامین ب کمپلکس، حاوی بیوتن می‌باشد.

 

   کمبود وبتامین ب کمپلکس، در رژیم غذایی، باعث ریزش مو می‌شود.

 

  کرم‌های موضعی و پمادهای ساخته شده با ویتامین‌های گروه ب، می‌توانند سلول‌ها را هیدرات کرده و درخششی خاص به پوست بدهند؛

 

  هم‌چنین پژوهش‌ها، نشان داده که استفاده از این کرم‌ها، خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

بیوتن ماده شکل دهنده ناخن‌ها، پوست و سلول‌های مو است.

 

شکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــازشکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــازشکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــازشکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــاز

[ 27 / 11 / 1391برچسب:سلامت پوست,ویتامین‌ب, ] [ ] [ یـــاس ]

 

 قابل توجه خانم‌های عزیز:
خیلی مهمه که بدانید هر آرایشی چهره شما را زیباتر نمی‌كند!!!!
این مسأله را حتماً قبول می کنید، نیست؟؟ چرا که رنگ و لعاب دادن به چهره نیز می‌بایست شرایط خاصِ خود را داشته باشد وگرنه بیشتر، از زیبایی طبیعی چهره، خواهد کاست!!!
در ادامه برخی سؤال‌های مربوط به امر خودآرایــــــی مطرح می‌شود که بهتـره دنبال کنیــــد:

1. اگر پوست چربی دارید، کدام‌یک از موارد زیر را  جهت زیـــباسازی انتخاب می‌کنید؟

الف. كرم پودرچرب              ب. رژلب براق

ج. رژگونه براق            د. شاید هیچ‌کدام!!!
 
شکلک های شباهنگشکلک های شباهنگشکلک های شباهنگ

2. لــب‌های شما نازك است. برای برجسته تر شدن آن از چه محصولی باید استفاده كنیــد؟

الف. برق ‌لب

ب. خط‌ لبی كه كمی پررنگ‌‌تر از رژتان باشد

ج. رژلب‌های براق

 
۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩
 
3. شما چشم‌های سبزی دارید. ریمل انتخابی‌تان میتواند چه باشد؟

الف. آبی یا خاكستری      ب. مشكی        ج. سبز        د. سورمه‌ای

4. شما یك خانم كارمند هستید كه در عین سادگیِ اداری، می خواهید با دستان زیبایی مشغول به کار شوید؛ بهترین زیبایی برای دستتان چه می‌تواند باشد؟

الف. ناخن‌های كوتاه مانیكور شده
ب.ناخن‌های لاك‌زده
ج. ناخن‌هایی با برق ناخن
د. استفاده از نرم کننده‌های دست و ناخن

5. اگر  دوست داشته باشید خودآرایی اندکی داشته باشید، بهترین محصول‌های آرایشـــی روزانه برایتان چیست؟

الف. مرطوب‌كننده؛ كمی رژ یا برق‌لب

ب. كرم‌ پودر و رژلب

ج. رژگونه؛ ریـمل
 
۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩  ۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩  ۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩

 پاسخ‌ها:


1. دارندگان پوست‌های چرب نباید از رنگ‌های براق و اكلیلی در آرایش استفاده كند چون چربی پوستشان را تشدید می‌كند. پس هر لوازم آرایش براق یا چربی مناسب این گروه نیست!
 
2. امروزه روش‌های بسیاری از پروتز لب‌ها گرفته تا جراحی‌های گوناگون برای برجسته نشان دادن لب‌ها وجود دارد اما همه آنها عارضه دارند. یكی از ساده‌ترین و در عین حال بی‌خطرترین روش‌ها این است كه از خط‌لبی كه كمی پررنگ‌تر از رژلب‌تان است؛ برای كشیدن خط‌ لب استفاده كنید.

3. اگر كسی كه چشم‌های روشنی دارد از ریمل رنگی استفاده كند، چشم‌هایش حالت سردی پیدا می‌كند... اگر چشم‌هایتان روشن است، باید حالت تضاد ایجاد كنید تا چشم‌هایتان بیشتر به چشم بیایند پس بهترین رنگ ریمل برای شما، مشكی است.

4. بهترین مدل ناخن، كوتاه است اما برای زیبایی بیشتر ناخن می‌توانید آنها را با سوهان‌های مخصوص ناخن، مانیكور كنید. البته در این امر، استفاده از کرم‌ها یا روغن‌های مخصوص ناخن نیز مؤثر است( که برای نمونه در این مورد، کرم‌های دست و ناخن حاوی روغن بادام طبیعی اوریفلیم را پیشنهاد می‌کنم)

5. آرایش روزانه باید با یك مرطوب‌كننده مناسب پوست شروع شود. كمی برق‌لب یا رژ كمرنگ نیز به شادابی و زیبایی بیشتر پوست كمك می‌كند پس این 3 قلم را فراموش نكنید...
(منبع:Journal des Femme)
 شکلک های شباهنگشکلک های شباهنگشکلک های شباهنگشکلک های شباهنگ
 

پس از طراحی جالب و دیدنی ناخن شب یلدای امسال،‌ در ادامه گلچینی از طراحی ناخن عروس مدل 2013 م!!! را خواهیــم دیــد

حالا آقایون، تصور کنیــد در مجلس(انشاءالله) عقدتون با همین ناخن‌ها به شما عسل داده شود...!!!

طراحی های زیبای ناخن مخصوص شب یلدا 

 

nakhon مدل جدید طراحی ناخن

ادامه تصاویر را از دست ندهید


ادامه مطلب
[ 3 / 10 / 1391برچسب:ناخن, طراحی, یلدا, عروس, مدل 2013,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

راز زیـــــبایی با زیــتون

   اگر به دنبال ماده طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست خود هستید،بدانید که روغن زیتون از دیر باز برای حفظ شادابی و طراوت پوست مؤثر بوده و هم اکنون در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد اما اگر می خواهید طبیعی‌ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می‌توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون مانع از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست می رساند.

   امروزه در بسیاری از شامپوها، روغن های حمام، لوسیو‌ن‌ها،صابون‌ها،روغن‌های ماساژ و روغن‌های ناخن و حتی برای درمان بیماری‌های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود.

روغن زیتون

   این روغن به دلیل داشتن پلی فنول‌ها از آسیب های پوستی که ممکن است در مواجهه با نور خورشید ایجاد شود،جلوگیری می‌کند. پوست وقتی صدمه می بیند که سلول هایش تخریب شوند بنابراین پلی فنول‌های موجود در کرم‌های ضد آفتابی که از روغن زیتون تهیه می‌شوند،می‌توانند مانع از آسیب‌های پوستی شوند.

   جالب است بدانید؛ در یونان باستان،مصر و روم نیز از این ماده برای زیبایی پوست زنان استفاده می شده؛ بنابراین نرمی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن و از بین بردن خشکی پوست و مو از دیگر خواص روغن زیتون است...

  

    

  پوشیدن دستکش برای محافظت از پوست دست ها در روزهای گرم و آفتابی سال لازم است. در این مطلب به اثرات آفتاب بر روی پوست دست اشاره می کنیم :


نور آفتاب و لکه های قهوه ای رنگ پشت دست

 
 
لکه هایی که به آنها « سولارلنتایگو » یا « لنتیگوهای آفتابی » می‌گویند، همان لکه های قهوه ای رنگی هستند که از میانسالی به بعد پشت دست خیلی از افراد ظاهر می شوند و زیبایی دستان آنها را تحت تأثیر قرار می دهند. در گذشته به این لکه ها، « لیوراستاک » یا « لکه های ناشی از کبد » هم می گفتند.

   به عبارت ساده تر در زمان های قدیم، وجود لکه های قهوه ای رنگ پشت دست را نشانه اختلال در کارکرد کبد می‌دانستند در صورتی که عامل اصلی ایجاد این لکه ها در درجه اول افزایش سن و سپس برخورد مستقیم اشعه فرابنفش نورخورشید با پوست پشت دست است.


نور آفتاب و پیری پوست پشت دست
  اشعه فرابنفش نورخورشید از مهم ترین عوامل پیرشدن زودرس پوست دست ها هم محسوب می شود. به همین دلیل پوست دست تمام افرادی که ساعت های زیادی را در معرض نورآفتاب قرار می گیرند و در برابر آفتاب هیچ محافظتی از پوست دستان خود نمی کنند، زودتر از سایر افراد پیر، چروکیده و خشک می شود.
  امروزه می توان با روش های علمی و جراحی های زیبایی، پوست صورت افراد را جوان تر، شاداب تر و زیباتر کرد. ممکن است شخصی این جراحی زیبایی را انجام دهد و پوست صورتش جوان تر شود ولی اگر به زیبایی دست های خود اهمیت ندهد و بدون استفاده از پوشش های مناسب فیزیکی یا شیمیایی، دستان خود را در معرض تابش مستقیم نورآفتاب قرار دهد، نداشتن تطابق بین پوست صورت و دستان ظاهری نامطلوب به او خواهد داد پس تمام کسانی که به زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می دهند، نباید از سلامت و زیبایی پوست دست هایشان هم غافل شوند.

دستکش، بهترین محافظ پوست دست ها

 یکی از ساده ترین راه های محافظت از پوست دست ها در برابر اشعه های مضر آفتاب و پیشگیری از ابتلا به پیری زودرس و ایجاد لکه های قهوه ای در پوست این ناحیه از بدن در روزهای گرم و آفتابی سال، استفاده از دستکش های نخی موجود در بازار است.

   البته مصرف کرم های ضدآفتاب برای محافظت از پوست دست ها هم می تواند بسیار مفید و موثر باشد. به تمام کسانی که مجبورند در ساعت های بین ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر از منزل خارج شوند، توصیه می شود تا می توانند از مکان های سایه رفت وآمد و از دستکش نخی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب استفاده کنند. کرم ضدآفتاب معمولا باید ۲۰ دقیقه پیش از خروج از منزل روی پوست دست و صورت مالیده و هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار تمدید شود.
   استفاده از کرم های ضدآفتاب فیزیکال برای محافظت از پوست دست ها بیشتر از انواع دیگر کرم ها توصیه می شود چون درصد محافظت این کرم ها از پوست در مقایسه با ضدآفتاب های شیمیایی بیشتر است. پوشیدن دستکش برای برخی افراد مانند راننده ها برای محافظت بیشتر از پوست دست هایشان ضروری است
(این مطلب به من از یه گروه ایمیل شده بود و متأسفانه منبع آن نیامده بود).

 

 

(خوشبختانه اوریفلیم دستکشی دارد که 95٪ نخی ست و هم چنین کرم دستی که دارای ضد آفتاب است، پس برای خریدن آن درنگ نکنــــــید...)

 

 داشتن دست‌هایی زیبا، به ویژه برای بانوان، مشروط بر داشتن ناخن هایی زیباست که با چند پیشنهاد ساده در زیر به آن می‌پردازیم: 

   ۱- بهتر است به جای سوهان آهنی، یا بدتر از آن، قیچی که به ناخن ها آسیب می‌زند، از سوهان مقوایی(کاغذی) استفاده کنید.
   ۲- یک بار در هفته، از برس تمیز کننده دست (مانند سنگ پا) استفاده کنید، این کار باعث از بین رفتن خطوط ناخن می شود و ناخن‌هایی که به طور طبیعی درخشان شده اند، را برای تان تضمین می کند. هم‌چنین، با مالیدن روغن های مغذی یا کرم‌های مخصوص دست و ناخن بر روی ناخن ها، مرطوب‌شان کنید.

  ۳- در آخر، با تکه ای از چوب شمشاد(که تقریباً در دسترس همگان است)، پوسته‌های کنده شده و زاید را کنار بزنید تا ناخن‌هایتان رشدی سالم داشته باشند.

لاک زدن

   ـ پیش از لاک زدن، در زیر لاک از لایه ای محافظ (که امروزه در برندهای معروف در بازار موجود است) استفاده کنید؛ در غیر این صورت، ناخن های تان  سست می‌شود  یا رنگ شان به زردی می‌گراید.

   ـ برای پاک کردن لاک، از حلال های ملایم، بدون آستن (خشک کننده) استفاده کنید. بدون توقف و پشت سرهم ناخن های تان را لاک نزنید، بگذارید بین دو بار لاک زدن، چند روز ناخن های تان تنفس کنند.

 

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد