راز زیـــــــــــــبایی با زیــتون!!!!

 

راز زیـــــبایی با زیــتون

   اگر به دنبال ماده طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست خود هستید،بدانید که روغن زیتون از دیر باز برای حفظ شادابی و طراوت پوست مؤثر بوده و هم اکنون در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد اما اگر می خواهید طبیعی‌ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می‌توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون مانع از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست می رساند.

   امروزه در بسیاری از شامپوها، روغن های حمام، لوسیو‌ن‌ها،صابون‌ها،روغن‌های ماساژ و روغن‌های ناخن و حتی برای درمان بیماری‌های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود.

روغن زیتون

   این روغن به دلیل داشتن پلی فنول‌ها از آسیب های پوستی که ممکن است در مواجهه با نور خورشید ایجاد شود،جلوگیری می‌کند. پوست وقتی صدمه می بیند که سلول هایش تخریب شوند بنابراین پلی فنول‌های موجود در کرم‌های ضد آفتابی که از روغن زیتون تهیه می‌شوند،می‌توانند مانع از آسیب‌های پوستی شوند.

   جالب است بدانید؛ در یونان باستان،مصر و روم نیز از این ماده برای زیبایی پوست زنان استفاده می شده؛ بنابراین نرمی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن و از بین بردن خشکی پوست و مو از دیگر خواص روغن زیتون است...

  



نظرات شما عزیزان:

هانیه
ساعت0:25---11 مهر 1391
هوم اره گرفتم منظورتونو

اره همیشه زشتی و زیبایی کنار همه
:


خــدای خــورشیـــد
ساعت21:59---9 مهر 1391


نه تو می مانی و نه اندوه

و نه هیچیک از مردم این آبادی...

به حباب نگران لب یک رود قسم،

و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،

غصه هم می گذرد،

آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند...

لحظه ها عریانند.

به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز.


چه سطور زیبایی ........


هانیه
ساعت11:59---9 مهر 1391
مشهد همیشه قشنگه اگه قشنگیا رو ببینیقشنگیاشو حتما می بینم دوست خوبم چون به هر حال دارم توی این شهر پر هیاهو زندگی می کنم و حتما برای شهری که توش هستم ، ارزش قائلم.... اما اینجا چیزایی داره که تنها می تونم بگم با زندگی و سکونت در اون بیشتر می شه درکش کرد، فقط همین عزیزم.

masoud
ساعت23:30---7 مهر 1391
سلام دوست خوب من

این عید و روز عزیز بر شما هم مبارک

راستی پاییز تون هم مبارگ

راستش ابی بد جور منو دیونه میکنه خواننده محبوب منه و خوشحالم که تونستید برای یک بارم که شده وبم رو درست ببینید ببخشید دیگه این دست من نیست نمیدونم مشکل از کجاست شاید لوکس بلاک شاید یه چیز دیگه

داشتم پاسخ شما رو در مورد شهر مشهد میخوندم الحق اگه امام رضا نبود و مشهد رو دوست نداشتم یک لحظه رو هم دریغ نمی کردم و میرفتیم پیش اقوام مادریم تهران توی ایام تابستون و مناسبت های مختلف واقعا مشهد غیر قابل تحمله

در عرض 1 سال گذشته من سه بار با ماشین تصادف کردم رانندگی ها در مشهد افتضاحه به قول شما افغانی ها چاله چوله های شهر و حتی گاهی بی فرهنگی حاشیه نشین های شهر زندگی رو سخت کرده ولی بازم به داشتن اما رضا می ارزه هر جند که سخته

برایتان در این شب عزیز بهترین آرزوها و شاد باش ها رو دارم

خوش باشد


شعله
ساعت11:41---6 مهر 1391
[گل][گل][گل][گل]

[گل][گل][گل]

[گل][گل]

[گل]

میلاد امام نور و مهربانی مبارک

[گل]

[گل][گل]

[گل][گل][گل]

[گل][گل][گل][گل]



سلام گلم امشب برای منم دعا کن.خوش بحال تو که در جوار آقا زندگی میکنی.دلخوشی منم داشتن دوستای گلی مثل شماست. التماس دعا
گاهی وقتا در پاسخ دوستای خوبی مثل شما دوست دارم بگم هر چی بنای تاریخی و باستانی و یا محل گردشگری که شهرتون داره عوض می کنیم با حرم!!!! دردسرهای بلیت گیر نیومدن واسه مشهد اگه قبل از این روزا از شهر خارج شده باشی، شلوغی های همیشگی شهر، ترافیک وحشتناک دور حرم و خیابون‌های منتهی به مناطق گردشگری یا دیدنی مشهد، وجود گداهای بسیار از شهرها یا حتی کشورهای مختلف اطراف، پربودن افغان‌ها در شهر و شاید موارد بسیار دیگر که باید در کنار زیستن در مشهد ، آن را تجربه کرد.... شاید تموم این موارد و خیلی موارد دیگر باعث بشه که دوست داشتنی بودن این شهرو ، کمتر کنه اما با تمام این توضیحات، من از زندگی در مشهد راضی هستم چون می دانم چه وقت باید کجا رفت و چه وقت باید اجازه به زوار داد و مجاور در خانه نشست.... اما ای کاش این پایتخت مذهبی؛ از نظر نداشتن گدا در شهر مانند تبریز، تمیز بودن بیشتر خیابان‌ها؛ مانند سنندج، خلوت بودن خیابان‌ها ؛ مانند کیش و .... می بود.......... دریــــــــــــــــــغ


مشتاق دیدارت
ساعت0:12---6 مهر 1391
دعا میکنم زیر این سقف بلند روی دامان زمین، هرکجا خسته شدی ، یا که پر غصه شدی،


دستی از غیب به دادت برسد و چه زیباست که آن دست خدا باشد و بس
مر30 و هم چنین...........


هانیه
ساعت23:42---5 مهر 1391
تلخی هم بخشی از زندگی من شده این روزها

از کافه من ایراد تلخی میگیرند
بگو عزیزم که یکی دو حبه قند بزن چاشنی قهوه شون درست می شه!!!


هانیه
ساعت23:41---5 مهر 1391

واقعا هم با تشکر از جناب ایزدمهر
:
من که فعلا خرید نمیکنم ولی میگم افراد خریدکننده منزلمون بخونن
:
من روغنشو زیاد دوس ندارم ولی خودشو خیلی دوس دارم حتی تلخشو


shakiba
ساعت23:04---5 مهر 1391
ooookh jooooooooooon
ziytooooooooooooooooooon

man roghanesho ba ablimo mizanam be dastam


ساعت15:06---5 مهر 1391
سلام ممنون دوست عزیز حتما پیگیری میکنم انشاالله که درست بشه

اما یه چیزی که در مورد آهنگ خیلی جالبه اینه که دکلمه اول آهنگ رو احسان علی خانی میگه البته چند پست قبل دانلود این آهنگ رو گذاشته بودم

خوش باشی همیشه


هانیه
ساعت14:34---5 مهر 1391
زیتونو فقط یه شیشه بخری بذاری جلو من خالی خالی همشو میخورم البته این مال دوران قبل از گرونی بود

شعله
ساعت10:52---5 مهر 1391



سلام گل یاسم




ایــــــزدمهـــــــــر
ساعت7:44---5 مهر 1391
آنتی اکسیدان، ویتامین e و پلی فنول ها در روغن زیتون بکر موجود است، اما زمانی که تصفیه می شود، بخشی از خواص آن از بین خواهد رفت، بنابراین بهتر است روغن زیتون بکر حتی در پخت وپزهای معمولی استفاده شود.

اگر این روغن در معرض اکسیژن هوا قرار بگیرد (بر اثر باز و بسته شدن زیاد درب بطری)، رادیکال های آزاد در آن ایجاد می شود که روند فسادش را تسریع می کند. نور نیز باعث اکسیداسیون خودبه خودی در آن می شود پس اگر در معرض نور قرار می گیرد خیلی زود فاسد خواهد شد، بنابراین روغن زیتون باید در ظرف شیشه ای تیره به دور از نور و هوا قرار گیرد تا سالم بماند.

زمانی که روغن زیتون را در یخچال نگهداری می کنیم، در آن بلورهایی ایجاد می شود، این بلورها نشان دهنده چیست؟ این بلورهای کریستالی نشان دهنده کیفیت خوب یا بد روغن زیتون نیست بلکه وجود موم و اسیدهای چرب تک غیر اشباع در روغن باعث می شود در دمای پایین، این بلورها تشکیل شود. این روغن در دمای زیر 10 درجه سانتی گراد دچار چنین کدورتی شود.

مخلوط کردن روغن زیتون با سایر روغن های گیاهی یکی از نمونه های تقلب رایج است که فقط با آزمون های مشخص و به وسیله متخصصان آزمایشگاه می توان به آن پی برد. به طور کلی از روی خصوصیات ظاهری روغن زیتون نمی توان فهمید تقلبی است یا نه. گاهی از طریق چشیدن روغن زیتون تا حدودی می توان کیفیت آن را سنجید. مثلا در روغن زیتون بکر (اکستراویرجین)، باید طعم میوه غالب باشد و زمانی که آن را می خوریم، طعم زیتون را به راحتی احساس کنیم. بعد از قورت دادن روغن زیتون هم باید بعد از چند ثانیه حالت تندی و تلخی در انتهای گلوی خود احساس کنیم. دمای مناسب برای نگهداری روغن زیتون 20 تا 25 درجه سانتی گراد بالای صفر است، بنابراین نیازی نیست روغن زیتون در یخچال بماند در مورد روغن زیتون های تصفیه شده قضیه تفاوت می کند،...
با تشکر از نظر کارشناس ارشد شیمی یقیناً این موارد برای استفاده کنندگان از روغن زیتون، مفید واقع خواهد شد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس