سلامت پوست و مو

 

   از موارد مهم و ضروری در داشتن موی سالم ویتامین b12 است که در تخم مرغ، گوشت و مرغ یافت می شود. ماده مغذی است که بدون آن داشتن موی طبیعی امکان پذیر نیست و براحتی خصوصا در خانمها دچار کمبود می شود.ویتامین های گروه b نقش ویژه ای در بهبود ریزش مو دارند، یکی از ترکیبات حاوی ویتامین b ماءالشعیر است.
ماءالشعیر به دلیل داشتن ویتامین های گروه b و اسید آمینه برای پوست و مو بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری برای خانم های باردار، شیرده دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی مؤثر است. ویتامین ها گروه b محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی ماءالشعیر در حین جوشش می شوند که در سنتز میانجی های عصبی نقش مهمی دارند، باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می شوند.
ماءالشعیر یکی از نوشیدنی های معمول است که از جوانه «جو» حاصل می شود و در رفع تشنگی مؤثر است.
هر 100 سی سی 
ماءالشعیر لایت حدود 17 کالری و هر 100 سی سی ماءالشعیر معمولی حدود 25 کالری انرژی دارد.
ماءالشعیر در رفع خستگی اعصاب، مؤثر است و به دفع سنگ های کلیوی کمک می کند. ماءالشعیر در تأمین آب و الکترولیت های بدن مؤثر است همچنین ماءالشعیر از استحصال دانه های جو به دست می آید و علاوه بر جو از آبرازک و سایر افزودنی های مجاز خوراکی در آن به کار می رود.(سلامت نیوز)

Click here to enlarge


نظرات شما عزیزان:

نفيسه
ساعت9:21---21 ارديبهشت 1391
عزيزم مطلب بسيار جالب و آموزنده اي بود. مرسي

فریدی- دیدنیها
ساعت13:03---17 ارديبهشت 1391
یاس عزیزم سلام مثل همیشه وبت دانستنیهای مفیدی داره ممنون خیلی نوشته هات از نظر سلامتی وزیبایی علمی وموثره

sara
ساعت17:09---16 ارديبهشت 1391
salam aji nazaniiiiiiiiinam
khufi ?

روحم میخواهد برود یک گوشه بنشیند پشتش را کند به دنیا پاهایش را بغل کند و بلند بلند بگوید: من دیگر بازی نمیکنم



اسما
ساعت16:29---16 ارديبهشت 1391
سلام
مطلب جالب و خوندنی بود . ممنون


سمیه
ساعت18:43---15 ارديبهشت 1391
فکرشو نمی کردم که این همه خاصیت داشته باشه . پس از این ببعد بیشتر می خورم چون خیلی دوست دارم و در ضمن دوستم دارم موهام سالم بمونن
مرسی یاسی جون


سمانه
ساعت21:15---13 ارديبهشت 1391
من که همیشه نوشیدنی مورد علاقه ام همین ماالشعیره . ولی تا این حد نمی دونستم خاصیت داره

هانیه
ساعت20:27---13 ارديبهشت 1391
چه جالب...
من اصلا نمیدونستم اعتراف میکنم
اخه من مینای دندونام یکم ضعیفه دندون درد میگیرم میخورم ولی سالمن دندونام


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس