گلاب به رویـــتان!!!

 

  یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مراقبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

  استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.

 

  گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز مؤثر است. برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش های خود قرار دهید .

  گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.

   به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی، برای شست و شوی چشم مناسب است؛ البته گلابی که بدین منظور استفاده می شود، باید عاری از آلودگی ها و به اصطلاح استریل باشد. برای رفع خستگی و درد چشم نیز می توانید مقداری گلاب به پشت پلک های خود بمالید.

از انجام این عمل، حتماً راضی خواهید بود ، امتحان کنید

منابع: 1- «زبان خوراكی ها»،دكتر غیاث الدین جزایرى،ج3؛

2- ماهنامه تغذیه و سلامتی ، شماره 35.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

 

 


نظرات شما عزیزان:

sara
ساعت4:17---4 تير 1391
شلاااااام آجی نازم
الهی قلبونت بلم،خوفی عجقم
والا زیر سایه ی شما

ببخش که تو این مدت بت سر نزدم
یه نمه سلم شلوخ بود آخه
دلم واشت کلی تنگیده بود،میسی که به یادم بودی آجی نازنینو مهلبونو خشنگم


عقیل
ساعت17:10---24 خرداد 1391

دلم تنگ است

برای آن یادهای آرام

خیال های سفید

روشنی های لطیف

و تو ...

که تنها تو

ماندنی هستی در یادم !

آپم منتظرتونم


شعله
ساعت10:38---24 خرداد 1391
من شمع جان گدازم ، تو صبح جان فزایی / سوزم گرت نبینم ، میرم چو رخ نمایی
نزدیک این چنینم ، دور آن چنان که گفتم / نه تاب وصل دارم ، نه طاقت جدایی

سلام ممنونم که تو اون شرایط بازم بهم سر زدی.خیلی گلی!


farzaneh
ساعت9:23---24 خرداد 1391
سلام دوست عزیز امروز یه مهمونی داریم از شما هم دعوت میکنیم با اومدن و نظر دادن مهمانی ما رو نورانی تر کنید
با سپاس فرزانه


شعله
ساعت13:53---22 خرداد 1391
دلم تنگ است

برای آن یادهای آرام

خیال های سفید

روشنی های لطیف

و تو ...

که تنها تو

ماندنی هستی در یادم !



شعله
ساعت11:34---21 خرداد 1391

دور دست جاييست كه تو نيستي...
و اندوه يعني
لحظه اي كه بي حضورت ميگذرد...



farzaneh
ساعت7:29---20 خرداد 1391
سلام دوست من یاس نازنینم
مرسی که به وبم سر زدی راستش یه کم گرفتار بودم خودت که میدونی برای همین نشد بیام اما الان آپم خوشحال میشم بهم سر بزنی مطالب تو هم همیشه جالب و خواندنی هستن
دوستت دارم


جوجو
ساعت23:23---19 خرداد 1391
جالبه . الان یه روزه که این کارو کردم . بازم می خوام ادامه بدم و زود قضاوت نکنم . اما فکر می کنم که توی این چند باری که صورتمو با این روش پاک کردم ، شفاف تر شده
نمی دونم البته شاید!! خدا کنه که همین طوری بمونه


گشت نامحسوس
ساعت7:50---19 خرداد 1391
هموطن گرامی یارانه شما به زودی قطع خواهد شد،شما در قصابی دیده شده اید؛
(گشت نامحسوس ستاد هدفمندی یارانه ها

رضا
ساعت23:14---18 خرداد 1391
جالب بود حتما باید امتحان کنم

عاشق تنها 
ساعت19:48---18 خرداد 1391
سلام ممنون آجی گلم منم مشکلات زیادی دارم شاید بیشتر از شما وباید ساخت و برنامه ریزی داشته باشیم .







اکبرهراتی 
ساعت16:30---18 خرداد 1391
سلام مرسی ازاین که ازنوشته هایم این قدر تعریف کردیدامانوشته های من این قدرلیاقت تعریف راندارد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس