با شست‌وشوی درست،دوسـتدار موهایتان باشید!

 راه و رسم شست‌وشوی موها

 

    اگر موهای چرب دارید باید سعی كنید قسمت ریشه و كف سر را با دقت بیشتری شستشو دهید. ضمن آن‌كه از مالش زیادی كف سر پرهیز كنید. چون با این كار غدد چربی كف سر فعالیت خود را افزایش می‌دهد و این فرآیند به زودتر چرب‌شدن پوست سر كمك می‌كند.

   برای شستشوی موهای عادی و خشك آنها را در زیر كف دستتان قرار دهید و به صورت چرخشی بشویید. اگر می‌خواهید تا حد زیادی از ریزش موهایتان هنگام شستشو جلوگیری كنید شانه‌كردن موها در حمام را كنار بگذارید.

   دلیل این موضوع این است كه موها هنگام خیس بودن ریشه سست‌تری پیدا می‌كند و براحتی كنده می‌شود. پس از استحمام نیز باید از شانه‌كردن بلافاصله موها خودداری كنید.

   داشتن موهای بلند در عین حال كه زیبایی بسیاری دارد، درد سر‌هایی را هم به همراه می‌آورد. یكی از این دردسرها خشك كردن این موهاست.

   برای بهتر تمیزشدن موها و جلوگیری از در هم رفتن‌شان هنگام شستشو سعی كنید آنها را یك نقطه از سر جمع نكنید.

   شامپو را تا حد ممكن به كف سر بماليد چراكه معمولاً موهای بلند مانع از تماس شامپو با ریشه خود می‌شوند. هنگام آب‌كشی چندین بار فرق سرتان را از قسمت‌های مختلف باز كنید و اجازه دهید آب از این نقاط به بخش‌های دیگر سر برسد.

   پس پایان آب‌كشی برای یك دقیقه موهایتان را در معرض آب سرد قرار دهید تا شفاف و براق شود. این كار شانه‌كردن موها را هم تسهیل می‌كند.

   اگر جزو افرادی هستید كه برای خشك‌كردن موهایشان از سشوار استفاده می‌كنند نباید در این كار زیاده‌روی كنید!سشوار موها را خشك و شكننده می‌كند و این حالت می‌تواند باعث ایجاد موخوره و كدری در موها شود.

   در صورت استفاده از این دستگاه، حتماً پس از استحمام یا نم‌دار کردن مو، از قسمت‌های زیرین مو ، شروع به خشک کردن یا حالت دادن مو نمایید و سپس به قسمت‌های رویی برسید و هم‌چنین حتماً ابتدا کمی حالت آب چکانی مو را با حوله به آرامی بگیرید .

نکتـــه: هرگز روی موی خیــــس، سشوار نکشید چرا که به ساقه مو آسیب بسیار جدی می‌رسانــد.



نظرات شما عزیزان:

هادي
ساعت12:44---13 مرداد 1391
سلام
كاري نكردم وظيفه بود
ياعلي


هانیه
ساعت23:16---10 مرداد 1391
ممنون یاسیکه به نوشته های ساده و کودکانه من میگید زیبا

عاشق تنها
ساعت20:16---10 مرداد 1391
سلاااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااام نیستی








الف
ساعت1:28---10 مرداد 1391
شب های دراز بی عبادت چه کنم ،
طبعم به گناه کرده عادت چه کنم ،
گویند کریم است و گنه می بخشد ،
گیرم که ببخشد ز خجالت چه کنم…
.
.
.
.
.
.
التماس دعا


هانیه
ساعت0:19---10 مرداد 1391
هی وای من!
نمردیم خلاصه رساله هم دیدیم!!


شروین
ساعت15:22---9 مرداد 1391
وااااااااااااااااااااااااااااا ی خوب حالا من چکار کنم؟؟
من که از سشوار نمی تونم جداشم!!!!
.
.
.
.
.
فکر کنم دارم کچل می‌شم........!!!!


هانیه
ساعت22:52---7 مرداد 1391
این مطلبو واسه من گذاشتین.یعنی اصلا واسه من نوشته شده بود

خیلی خوب بود.چون فهمیدم چه بلایی سر موهام اوردم


کلبــــه تنهـــــایی!!!
ساعت21:03---7 مرداد 1391
خلاصه رساله:
هر چیزی که باعث شود که انسان خوشش بیاید حرام است.
از انجا که مطالب کلبه هم باعث شادی طرفدارن کلبه میشود احتمال مسدود شدنش هم میرود(خدایی نکرده)(گوش بعضیا کر)


سمانه
ساعت17:30---7 مرداد 1391
من آن ابرم که می خواهد ببارد ،

دل تنگم هوای گریه دارد ،

دل تنگم غریب این در و دشت ،

نمی داند کجا سر می گذارد!!

.

.

.

قالب بجایی انتخاب کردی

قبول باشه انشاءالله طاعاتت

یاد ما هم باش دوست عزیز
ممنونم چشم . شما هم منو فراموش نکن


جوجو
ساعت18:18---6 مرداد 1391
مطلب بجا و مفیدی بود
ممنون


شعله
ساعت13:15---6 مرداد 1391
خوشبختي به كساني روي مي آورد كه براي خوشبخت كردن ديگران مي كوشند
سلام گلم.ممنون از این اطلاعات مفید!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس