فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

 

پیشنهادهای مهم متخصصان پوست و مو

 برای به حداقل رساندن ناراحتی های جسمی و احتمالی در ماه مبارک رمضان رعایت نکات زیر توصیه می شود:

1) برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات، مخصوصاً آب بنوشید و از نوشیدن مایعات مدر (مانند چای غلیظ) که باعث از دست رفتن آب بدنتان می شود، به شدت پرهیز کنید.

۲) به علت محدودیت غذایی و اینکه نظم و حجم غذای دریافتی تان در ماه رمضان تغییر می کند، باید به منظور جلوگیری از کم شدن آهن، روی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن هایش می شود، در وعده های غذایی سحر و افطار، غذایی کامل که همه گروه های غذایی را در خود بگنجاند، مصرف کنید. مثلا می توانید از همین حالا برنامه ریزی کنید و غذاهای پرکالری تر و کربوهیدارت ها و پروتئین ها و سبزیجات را در وعده سحر و غذاهای سبک تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالادها را در وعده افطارتان بگنجانید. در ضمن جای میوه باید در سفره سحری و افطاری همیشه محفوظ بماند.

۳) از آنجا که خانم ها بیشتر با مشکل کمبود روی و آهن دست به گریبان هستند، به آنها توصیه می شود که با نظر یک پزشک متخصص، مدتی قبل از ماه رمضان مصرف مکمل های گروه B با سایر مکمل های مورد نیاز را شروع کنند تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن هایشان نشوند.

۴) اگر مشکل پوستی یا ریزش مو دارید و در حال مصرف داروهای خوراکی در فواصل زمانی منظم هستید، توصیه متخصصان این است که برای تغییر ساعت های خوردن داروهایتان حتما به پزشکتان مراجعه کنید و هرگز خودسرانه میزان و ساعت مصرف دارویتان را جابه جا نکنید؛ زیرا تغییر میزان داروی دریافتی ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای پوست و موی شما به همراه داشته باشد.

[ 13 / 4 / 1393برچسب:سلامت پوست,مو و روزه,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

 

روغن زیتون + عصاره اسطوخودوس
پرپشتی موها را بیشتر می‌کند
   اگر به دنبال یک لوسیون طبیعی هستید که بتوانید به صورت روزانه از آن برای شست‌و‌شوی موهای‌تان استفاده کنید و به طور همزمان علاوه بر از بین بردن شوره سر به پرحجم شدن موهای‌تان کمک کنید حتما این پیشنهاد را تجربه کنید.
   برای تهیه و استفاده از این لوسیون دست‌کم یک ماه فرصت لازم دارید. یک فنجان عصاره اسطوخودوس را تهیه کنید و آن را با میزان برابر روغن زیتون خالص که فرآوری نشده باشد، مخلوط کرده و آن را به مدت 3 تا 4 هفته در محیط تاریک و سرد قرار دهید. می‌توانید از یک بطری تیره‌رنگ استفاده کنید یا اگر بطری تیره رنگ دردسترس ندارید دور بطری را با فویل خوب بپیچید تا نور به این ترکیب نرسد. سپس آن را در طبقه پایین یخچال قرار دهید و اجازه دهید 3 تا 4 هفته در این شرایط باقی بماند.
   از این لوسیون می‌توانید هر شب برای ماساژ موهای‌تان استفاده کنید. آن را به آرامی روی پوست و ساقه موها ماساژ دهید و فراموش نکنید که از کلاه حمام یکبار مصرف برای محافظت از موها و پیشگیری از آلودگی بالشت استفاده کنید.
   صبح روز بعد، با یک شامپوی ملایم روزانه گیاهی موهای‌تان را بشویید. با استفاده از این لوسیون نه تنها باکتری‌ها و شوره را از پوست سر دور می‌کنید بلکه می‌توانید به پرحجم شدن موهای‌تان نیز کمک کنید.
Avazak.ir Line11 تصاویر جداکننده متن (1)
[ 11 / 12 / 1392برچسب:لوسیون رشد مو,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

 

نعنا + آب
رشد موها را چندبرابر می‌کند
 
   یکی دیگر از روش‌های تحریک فولیکول‌های مو برای رشد بهتر استفاده از روغن یا عصاره به دست آمده از گیاه نعنا است. این عصاره را می‌توانید به‌راحتی از داروخانه‌ها تهیه کنید. برای استفاده از عصاره نعنا باید آن را رقیق کنید، بنابراین 3 قاشق چای‌خوری آب را در ظرفی کوچک بریزید و به آن 3 قطره عصاره نعنا اضافه کنید و پس از هم زدن از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده کنید.
   سرانگشتان هر دو دست را به این روغن آغشته کنید یا آن را آرام‌آرام روی سرتان بریزید و به‌آرامی پوست سر را مالش دهید. نگران نباشید عصاره نعنا آسیبی به پوست و تار موی شما نمی‌زند. این عصاره تنها موجب تحریک ریشه موها شده و به رشد بهتر تارها و موهای ریزی که نیاز به تقویت دارند کمک می‌کند. فراموش نکنید که هنگام استفاده از این عصاره آن را با آب کمی رقیق کنید.
 
 
یادتان باشد که عصاره یا روغن به‌دست آمده از نعنا با مایعی که از جوشاندن برگ‌های نعنا به‌دست می‌آید متفاوت است...

 

[ 10 / 12 / 1392برچسب:عصاره نعنا و تقویت مو,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

عصاره گزنه + زیتون
عصاره ​ای برای رویش دوباره‌ موها
   حتماً درباره خواص گزنه بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که این گیاه یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که امروزه در سراسر جهان از آن برای تهیه شامپو‌ها و لوسیون‌های صنعتی و گیاهی برای تقویت و رویش دوباره مو استفاده می‌کنند.
 
   امّا بی‌شک استفاده از عصاره این گیاه به طور مستقیم اثری متفاوت و اعجاب‌انگیز دارد. گیاه گزنه را می‌توانید از فروشگاه‌های گیاهان دارویی تهیه کنید یا اگر به مناطق کوهستانی دسترسی دارید، تازه آن را بچینید امّا مراقب باشید که هنگام لمس کردن این گیاه از دستکش استفاده کنید چون ساقه این گیاه پوست را می‌گزد و موجب خارش و سوزش می‌شود، به همین دلیل است که به آن گزنه می‌گویند.
   
   اگر می‌خواهید عصاره گزنه را خودتان تهیه کنید و از آن برای رویش مجدد موها و تقویت آنها استفاده کنید باید برگ‌های تازه‌ گزنه را درون روغن زیتون بریزید و آن را در محیطی تاریک و سرد به مدت 2 تا 3 هفته قرار دهید.
 
   در نهایت شما عصاره‌ای از گزنه خواهید داشت که می‌توانید با خیال راحت از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده کنید. هر بار چند قطره از این عصاره را روی پوست سر بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. این عصاره می‌تواند با تحریک ریشه‌های مو علاوه بر بهبود رویش موهای شما حتی ریشه موهای از دست رفته شما را تحریک کند و آنها را به رویش مجدد وادارد.
 
نکته:
  در صورتی که با مالش یک یا دو قطره از این گیاه روی پوست سر احساس خارش شدید کردید بهتر است گیاه دیگری را برای تقویت موهای‌تان انتخاب کنید یا با متخصص طب سنتی مشورت کنید.
[ 9 / 12 / 1392برچسب:عصاره رویش مو,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

 
   اگر شما هم این روزها موهای تان به دلایل مختلفی مانند رژیم های لاغری، استرس و ... کم پشت شده است، خالی از لطف نیست که با مفیدترین و موثرترین گیاهان دارویی که تاثیر معجزه‌آسایی بر رویش مجدد مو، تقویت ریشه و تار مو دارند، آشنا شوید.
   شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از گرفتن یک رژیم لاغری یا پشت‌سر گذاشتن یک اتفاق پراسترس مانند کنکور یا امتحانات پایان ترم با کم‌پشتی موهای‌تان روبه‌رو شوید. از دست دادن بخشی از مو در این موقعیت‌ها امری طبیعی است.
   حال در چند پست با نمونه‌هایی از دست سازهای آسانی از گیاهان که موها را تقویت و پرپشت می کند، آشنا خواهید شد.
 
آلو‌ورا+ نارگیل+ گندم
یک شامپوی گیاهی جدید

   اگر احساس می‌کنید مّدتی است ریزش موهای‌تان بیشتر شده و باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشید این شامپوی گیاهی را تجربه کنید. نگران نباشید نباید برای خرید این شامپو از این داروخانه به آن داروخانه سر بزنید. به‌راحتی می‌توانید این شامپو را در منزل تهیه کنید.
 
   برای آن به یک‌چهارم فنجان پودر جوانه گندم، یک‌چهارم فنجان عصاره آلوورا و یک‌چهار فنجان شیر نارگیل احتیاج دارید. مقصودمان از شیرنارگیل همان مایع‌ شیری رنگی است که در میوه نارگیل وجود دارد. این سه را با هم مخلوط کرده و از آن به عنوان شامپو استفاده کنید.
 
   شاید در وهله اول به‌نظرتان سخت بیاید که به جای استفاده از شامپو‌های صنعتی که کف می‌کنند از شامپویی استفاده کنید که کف تولید نمی‌کند اما کمی صبور باشید. استفاده از این شامپو و ماساژ سر با آن می‌تواند به منافذ پوست سر شما اجازه نفس کشیدن بدهد و با تحریک فولیکول‌های مو به رشد بهتر آنها کمک کند.
   برای استفاده از این شامپوی گیاهی آن را روی کف سرتان بریزید و به آرامی با کمک بند دوم انگشتان‌تان روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را آبکشی کنید.
 
[ 1 / 12 / 1392برچسب:شامپوی گیاهی,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

   حتماً می‌دانید اگر از نرم کننده‌های موجود در بازار به درستی استفاده نکنید و آن‌را به ریشه‌های مویتان بزنید، امکان آسیب به مو و در نهایت ریزش مو را بسیار بالا می‌برید. در این‌جا مناسب است دستور یک نرم‌کننده طبیعی بسیار ساده را مرور نماییم.

 

مواد لازم:

ماست پرچرب: پنج قاشق غذاخوری

زرده تخم‌مرغ: یک عدد

 

روش تهیه و استفاده:

   ماست و زرده تخم‌مرغ را هم‌ بزنید تا به صورت یک کِرِم در بیاید. پس از آن‌که موهایتان را با شامپوی مخصوص موی سرتان یا شامپوی روزانه شست‌وشو دادید و آب‌کشی کردید، ماسک آماده را به مدت 15 دقیقه روی موهایتان بگذارید و سر را با حوله یا کلاهی ببندید، سپس موها را با آب ولرم شست‌وشو دهید.  

نکته:اگر موهای چربی دارید می‌توانید از ماست معمولی نیز استفاده نمایید.

   

[ 2 / 9 / 1392برچسب:نرم کننده طبیعی مو, ] [ ] [ یـــاس ]

 

بلندترین موی ایستاده جهان

[ 10 / 6 / 1392برچسب:موبلندترین,,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

تصاویر عجیب بعدی را در ادامه نوشته، ببینید


ادامه مطلب
[ 2 / 6 / 1392برچسب:مدل موی عجیب,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

ویتامین ب کمپلکس ( B Complex )

 

   این ویتامین در مواد غذایی مانند آرد جو، برنج، تخم مرغ و موز و .... یافت می شود. ویتامین ب کمپلکس، حاوی بیوتن می‌باشد.

 

   کمبود وبتامین ب کمپلکس، در رژیم غذایی، باعث ریزش مو می‌شود.

 

  کرم‌های موضعی و پمادهای ساخته شده با ویتامین‌های گروه ب، می‌توانند سلول‌ها را هیدرات کرده و درخششی خاص به پوست بدهند؛

 

  هم‌چنین پژوهش‌ها، نشان داده که استفاده از این کرم‌ها، خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

بیوتن ماده شکل دهنده ناخن‌ها، پوست و سلول‌های مو است.

 

شکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــازشکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــازشکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــازشکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــاز

[ 27 / 11 / 1391برچسب:سلامت پوست,ویتامین‌ب, ] [ ] [ یـــاس ]

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

متخصصان پوست و مو تاكید دارند كه بسیاری از خانم‌ها و آقایان با انتخاب روغن گیاهی متناسب با هر نوع تار مو، می‌توانند به درمان موهای آسیب دیده و سالم نگه داشتن موهای نازك و ضخیم كمك كنند...

بی‌شک؛
روغن‌های گیاهی بهترین دوست موهای ما هستند؛

به شرط آن كه نوع مناسبی از آنها را با توجه به نوع موهای خود، انتخاب كنیم.

در این مقاله که از ایمیلی دریافت کردم؛ برخی از مفیـــدترین روغن‌های گیاهی برای انواع  مو، معرفــی شده‌اند:


1 ـ موهای نازک؛ استفاده از روغن رزماری شیوه‌ای مفید برای مراقبت از موهای نازك است. از آنجا كه تارهای نازك مو غبار و آلودگی بیشتری جذب می‌كنند، این روغن می‌تواند به تمیز كردن پوست سر كمك كند. همچنین روغن معطر رزماری با تحریك كردن پیاز مو از ریزش مو جلوگیری می‌كند. برخی از متخصصان داروهای گیاهی معتقدند كه این روغن از سفید شدن زودهنگام موها پیشگیری می‌كند. روغن رزماری سرشار از كلسیم، ویتامین ب و آهن است و به همین دلیل به رفع مشكلات مو و پوست سر مانند شوره سر، چربی پوست سر و موهای مجعد و وزوزی كمك می‌كند.


2 ـ موهای ضخیـم؛ اگر تار موهای ضخیم و كلفت دارید و مرتب كردن آنها برایتان دشوار شده، روغن زیتون بهترین چاره برای شما است. روغن زیتون سرشار از چربی اشباع نشده تك زنجیره‌ای است كه به درمان موهای خشك و آسیب دیده كمك می‌كند. این روغن گیاهی در عین حال در تقویت و مرطوب نگه داشتن موها نقش دارد.


3 ـ موهای ضعیف و حساس؛ 
روغن دانه انار به دلیل دارا بودن اسید پونیسیك برای حفاظت از موهای حساس و ضعیف بسیار مفید است. این روغن در عین حال از موها در برابر آلودگی‌های شیمیایی و محیط‌ زیستی مراقبت می‌كند. همچنین روغن بادام نیز یك تركیب گیاهی مفید برای مراقبت از موها در دوران سالمندی است. ماساژ دادن پوست سر با روغن بادام به تحریك جریان خون در عروق این ناحیه كمك می‌كند و اكسیژن را به پیازهای مو می‌رساند. این كار در عین حال موها را درخشان می‌كند.

4 ـ موهای آسیب دیده؛ روغن آواكادو منبع غنی از اسید آمینه‌ها و پروتئین‌ها است و به همین دلیل برای درمان ریزش مو، شوره سر و سستی تارهای مو، بسیار مفید است.

گفتنی ست خوش‌بختانه تمام این روغن ها را به جز روغن زیتون که در هر فروشگاهی یافت می‌شود، می توان از داروخانه های معتبر یا مغازه های گیاهان دارویی تهیه کرد.
 
شکلک های محدثهشکلک های محدثهشکلک های محدثه

دوستــــان:

     پیش از ورود به 6 موردی که می تواند بسیار زیاد به خشکی موها کمک کند، خوب است بدانید در این صورت، شامپوی خاصی به شما پیشنهاد نمی شود مگر شامپوهایی که مخصوص موهای خشک هستند فقط لطفاً از یک برند استفاده نمایید و دائماً به فکر تعویض شامپوی خود نباشید!! دکلره این نوع مو را برای همیشه، کنار بگذارید و در نهایت اگر موهای خود را رنگ کرده اید، حتماً از نرم کننده های مخصوص موی خشک در کنار شامپوی خود استفاده کنید.

و اینک 6 درمان آسان خانگی برای برطرف ساختن خشکی مو:

 

1- موز رسیده : یک موز رسیده را به طور کامل، لا به لای موهای نم‌دار بمالید و  کم کم به آرامی با نوک انگشتان برای مدت کوتاهی ماساژ دهید و پس از حدود 20 دقیقه، موهای خود را شامپو بزنید و سپس آب کشی نمایید.
 

2- مایونز: نصف پیمانه مایونز را به موهای خود بزنید و مطمئن شوید از ریشه تا سر موهای خود را به آن آغشته کرده اید. موهای خود را 15 دقیقه با حوله ای بپوشانید و اجازه دهید تا مایونز به طور کامل تمام موهای شما را مرطوب کند. سپس موهای خود را کاملا بشویید و شامپو بزنید.

برای مطالعه موارد دیگر، ادامه نوشته را از دست ندهیــــد

 


ادامه مطلب

مواد لازم :

1- زرده تخم مرغ 2 عدد کوچک یا 1 عدد درشت  

2 - روغن زیتون 20cc  

3 - روغن نارگیل 20cc

4 - سرکه سیب 10cc

5 - روغن بادام 20cc 

طرز تهیه: 

 

     روغن ها را با حرارت ملایم  گرم کرده و بقیه مواد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید، سپس مواد را روی موهای تمیز و نم دار بزنید و با نوک انگشتان دست به آرامی،  پوست سر و موها را به صورت دورانی ماساز دهید.

     سپس موها را بالای سر جمع کرده و روی آن را به وسیله  یک کلاه پلاستیکی یا پوشش نایلونی یا کاغذ فویل بپوشانید و پس از 30 تا 50 دقیقه، موها را با  شامپوی  مخصوص موهای خشک شستشو دهید.

 

یادآوری:

دوره درمان موهای ضعیف را با این دستور، به مدت 2 ماه و هفته ای یک‌بارانجام دهید تا موها، کاملاً تقویت شود.

 

 

 4.gif4.gif4.gif4.gif

     همه دوست دارند زیبا و سالم باشند اما آرایش کردن همیشه هم تنها راه حل زیبا به نظر رسیدن، نیست! با رعایت چند راهکار ساده می توانید بدون استفاده از آرایش زیبا و شاداب باشید.

1- هر روز دوش بگیرید:

     رعایت بهداشت شخصی اولین گام به سوی زیبایی است. پس دقت کنید روزانه زمان کوتاهی را به دوش گرفتن و پاکیزه کردن بدن و نیز موهایتان اختصاص دهید تا درخشش طبیعی خود را حفظ کنند.

2-پوستتان را مرطوب کنید:

   نوع کرم و لوسیونی که استفاده می کنید، مهم نیست. فقط به یاد داشته باشید صبح و شب قبل از خواب پوست دست و صورتتان را مرطوب کنید تا سلول های پوستتان جوان تر به نظر برسند و بر اثر خشکی چروکیده نشوند.

            

 


ادامه مطلب

 

«افـــرادی که تمایل به مراقبت بیـــشتری از مـــژه‌های خود دارند، این مطلب را حتماً بخوانـــند»

   به گزارش سلامستان: مطالعات نشان داده است که بیشتر مردم با داشتن مژه‌های زیبا، احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند؛ زیرا درباره خودشان احساس بهتری می یابند. به همین دلیل است که افراد زیادی به مژه‌های مصنوعی یا کاشت مــژه روی می آورند.

   محصولاتی تولید شده‌اند که می‌توانند رشد مژه‌ها را تسریع کنند؛ این محصولات آرایشی محتوی موادی همچون پروتئین، پروستاگلاندین و اسید آمینه هستند که باعث می‌شوند فولیکول مژه به مدت زمان طولانی و به شکل ضخیم‌تر رشد کند. بدین ترتیب استفاده از این محصولات، روشی عالی برای بلند و پرپشت شدن مـــژه‌هاست. 

   خوشبختانه در میان محصولات گیاهی اوریفلیم نیز تقویت کننده مژه‌ای با همین ویژگی‌ها یافت می‌شود. این بوستر، سرشار از ویتامین است که با زدن روز و شب آن روی مژه‌های تمیز به داشتن مژه‌هایی سالم‌تر و نرم‌تر کمک خواهید کرد. بی‌رنگ بودن این محصول، باعث کاربرد آن هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. بوستر مژه را حتی می توان با همان روش, برای ابرو نیز به کار برد که تأثـــیر چشم گیری در رشد آن دارد.

 توجه: یادمان باشد چندبار شانه زدن مژه‌ها در روز با یک برس کوچک نیز باعث تحریک و رشد موهای ریز آن می‌شود.

 

   به کار بردن یک برنامه رژیمی سالم و مفید سرشار از سیلیکات، کلسیم و آهن از ریزش مو پیشگیری می کند یا میزان آن را کاهش می‌دهد. به نقل از سایت < هلث نیوز> با رعایت 10 نکته که در ادامه آمده است، می‌توان مانع از ریزش مو شد. خوب است پیش از آن علت ریزش مو را مرور کنیم:

داشتن رژیم غذایی نادرست

کمبو ویتامین

استرس، اضطراب و نگرانی‌های بیش از حد

بیماری‌های طولانی مدت مانند کم خونی، حصبه و اسهال خونی و یرقان

گردش ضعیف خون

رعایت نکردن بهداشت پوست سر

   با تشخیص و شناسایی علت ریزش مو، درمان آن راحت تر انجام می شود. برای رفغ این مشکل بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی که ضرر بیشتری به بدن می رساند به روش‌هایی که در زیر آمده ، عمل نمایید:

ناشتا، یک لیوان آب با مقداری دانه کتان بخورید. دانه کتان سرشار از امگا3 است که برای رشد مو ضروری‌ست.

هر شب 5 بادام با پوست در آب خیس کنید و صبح بخورید.

مصرف پروتئین از جمله مرغ و تخم مرغ را فراموش نکنید.

مصرف روزانه چای و قهوه را کاهش دهید.

مصرف روزانه انواع جوانه‌های مفید مانند جوانه جو،گندم و ...

در آخرین مرحله آب کشی موی سر، یک قاشق مرباخوری آب لیمو به آب اضافه کنید تا مو براق و بدون شوره شود.

روزی 2 لیوان شیر کم چرب بخورید و مصرف روزانه میوه را فراموش نکنید.

مصرف صیفی جات به ویژه اسفناج فراموش نشود.

تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز بپرهیزید و به خوردن ماهی، مرغ و تخم مرغ رو بیاورید.

آب شنبلیله را ناشتا بخورید و ضماد تهیه شده با دانه آن را هفته ای یک بار به مدت نیم ساعت روی پوست سر بمالید و سپس شست‌وشو نمایید.

گاهی اوقات در ماه، مخلوطی از کوبیده نخود خام، سیر، ماست و یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سر خود به مدت یک یا دو ساعت بگذارید با به رشد موی سر خود کمک شایانی کرده باشید.

گاهی اوقات تمام موهای خود را با روغن نارگیل آغشته نمایید و سپس در حمام با شامپوی مخصوص موی خود بشویید.(البته این راه حل مخصوص موهای خشک است)

( این مطلبو به درخواست حمزه خان گذاشتم )

 راه و رسم شست‌وشوی موها

 

    اگر موهای چرب دارید باید سعی كنید قسمت ریشه و كف سر را با دقت بیشتری شستشو دهید. ضمن آن‌كه از مالش زیادی كف سر پرهیز كنید. چون با این كار غدد چربی كف سر فعالیت خود را افزایش می‌دهد و این فرآیند به زودتر چرب‌شدن پوست سر كمك می‌كند.

   برای شستشوی موهای عادی و خشك آنها را در زیر كف دستتان قرار دهید و به صورت چرخشی بشویید. اگر می‌خواهید تا حد زیادی از ریزش موهایتان هنگام شستشو جلوگیری كنید شانه‌كردن موها در حمام را كنار بگذارید.

   دلیل این موضوع این است كه موها هنگام خیس بودن ریشه سست‌تری پیدا می‌كند و براحتی كنده می‌شود. پس از استحمام نیز باید از شانه‌كردن بلافاصله موها خودداری كنید.

   داشتن موهای بلند در عین حال كه زیبایی بسیاری دارد، درد سر‌هایی را هم به همراه می‌آورد. یكی از این دردسرها خشك كردن این موهاست.

   برای بهتر تمیزشدن موها و جلوگیری از در هم رفتن‌شان هنگام شستشو سعی كنید آنها را یك نقطه از سر جمع نكنید.

   شامپو را تا حد ممكن به كف سر بماليد چراكه معمولاً موهای بلند مانع از تماس شامپو با ریشه خود می‌شوند. هنگام آب‌كشی چندین بار فرق سرتان را از قسمت‌های مختلف باز كنید و اجازه دهید آب از این نقاط به بخش‌های دیگر سر برسد.

   پس پایان آب‌كشی برای یك دقیقه موهایتان را در معرض آب سرد قرار دهید تا شفاف و براق شود. این كار شانه‌كردن موها را هم تسهیل می‌كند.

   اگر جزو افرادی هستید كه برای خشك‌كردن موهایشان از سشوار استفاده می‌كنند نباید در این كار زیاده‌روی كنید!سشوار موها را خشك و شكننده می‌كند و این حالت می‌تواند باعث ایجاد موخوره و كدری در موها شود.

   در صورت استفاده از این دستگاه، حتماً پس از استحمام یا نم‌دار کردن مو، از قسمت‌های زیرین مو ، شروع به خشک کردن یا حالت دادن مو نمایید و سپس به قسمت‌های رویی برسید و هم‌چنین حتماً ابتدا کمی حالت آب چکانی مو را با حوله به آرامی بگیرید .

نکتـــه: هرگز روی موی خیــــس، سشوار نکشید چرا که به ساقه مو آسیب بسیار جدی می‌رسانــد.

  

گزارش هلث نیوز به 5 خوراکی که مصرف آن برای سلامت مو ، بسیار مفید است و از ریزش آن جلوگیری می‌کند، اشاره می‌کند: 

1- ماهی: 

   چون حاوی مکمل‌های طبیعی است بخصوص ماهی سالمون که منبع اسید چرب امگا3 است. 

2- سبزیجات دارای برگ سبز:

   افرادی که از داشتن موی چرب شکایت می کنند باید بدانند که این موضوع به دلیل چربی پوست سر است که مانند یک نرم کننده طبیعی برای موی سر عمل می‌کند. اما اگر پوست سر به طور غیر طبیعی چربی تولید می‌کند، این امر موجب چربی بیش از حد مو می‌شود. سبزیجاتی که برگ سبزدارد، منبع ویتامین A&C است که باعث می‌شود پوست سر چربی طبیعی و عادی تولید کند.

3- مغزها(خشکبار): 

   برای داشتن موی سالم لازم است که در رژیم غذایی مقدار مناسبی روی ، بگنجانید. در بیشتر موارد علت ریزش موی سر کمبود روی است.

4- غلات سبوس دار:

   اگر دوست دارید موهای سالمی داشته باشید به مصرف غلات سبوس دار روی آورید. برای این منظور باید گندم، جوی دوسر، ذرت، برنج قهوه‌ای ، عدس و لوبیا در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

5- لبنیات کم چرب: 

   کلسیم ماده‌ای است که موجب تسریع رشد موی سر می‌شود. لبنیات باید کم چرب باشد، چرا که حاوی سطح بالایی از پروتئین است.

 

روشن است مصـرف مواد غـذایـی سـالم در سلامت جسمی هر فرد تاثیر به سزایی دارد، اگر چه بعضی از غذاها بر سلامت مو تأثیر به سزایی دارد از جمـله غذاهای حاویپروتئین زیاد، کربوهیدرات و چربی کم می باشد.
یکی از 
رژیـم هـای غذایی مهم برای داشتن موهای زیبا مـواد حاوی اسیدهای چرب ضروری که خصوصا در روغن کانولا، ماهی و سویـا دیده می شود  .
و
جود اسید چرب امگا3 در مواد غذایی به دلیل خاصیت ضد التهابی می تواند نقش موثری در سلامت مو داشته باشد.
کمبود 
آهن خصوصا در خانمهای سنین باروری به دلیل ایجاد کم خونی می توانـد تعداد گلبول قرمز خون را کم کرده و باعث ریزش مو شود. این کمبود می تواند بـسیار جزیی باشد ولی خصوصا در خانمها نقش مهمی در ریزش مو ایفا می کند. بنابراین اضافه کــردن مـواد غذایی غنی از آهـن از جمله کلم بروکلی یا مخمر آب جو می تواند بعضی از انواع ریزش مو را به وضعیــت نــرمال بـازگرداند .

Click here to enlarge


ادامه مطلب

 

متخصصان پوست و مـو معتـقدند:

     برای سالـم نگه داشتن مـــوهای سر ، نیازی به تعویض مکرر شامپو نیست؛ زیرا این کار به سلامت مـــــــو ، کمکی که نمی کند هیچ بلکه به ریشه های مو آسیب می رساند . افرادی که از شامپـوهای خود راضی هستنـد نیـازی به تعـویض آن ندارند و می توانند مصرف شامپــوی خود را ادامه دهند. 

لطفاً به ادامه ی مطلب بروید

نایت اسکین


ادامه مطلب

 an image

   ریــزش مـو علت های گوناگونی دارد و معمولاً به خاطر وجود هورمون هایی است که در خون وجود دارد.

   متخصـصان پوست و مو معتقدند:انواع ریزش مو شامل آلوکسی آراتا که به علت اختلالاتی است که در خون وجود دارد و درمان آن از طریق تزریق کورتون های موضـعی اسـت.

   وجود قارچ ها در سطح پوست، اختلالات عروقی است یعنی یک ناحیه از پوست براثر سوختگی یا کنده شدن از بین می رود و خون رسانی به آن ناحیه قطع می شود، استفاده مداوم از سشوار و اتـو کشیدن موجـب شل شدن پایه مو و چند شاخه شدن قسمت انتهای مو می شود.

نایت اسکین


ادامه مطلب
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد