فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

 


با رسیدن فصل گرم تابستان، بسیاری از دوستان با مشکل در رسیدگی به صورت و پوست خود روبه‌رو می‌شوند که البته با رعایت هفت مورد زیر، این مشکل به کمترین میزان خود خواهد رسید و ماندگاری آرایش را به دنبال خواهد داشت

 

1. در صورت امکان، کرم پودر نزنید و به جای آن از یک مرطوب کننده یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. اگر کرم پودر لازم است، فقط در مرکز صورت استفاده نمایید.

2 . سعی کنید در ماه‌های تابستان از یک کرم پودر بدون چربی استفاده كنید و یا سعی کنید  كرم پودر روزمره خود را با یك مرطوب كننده بدون روغن (oil free)رقیق كنید. این پوشش در هوای گرم بهتر عمل می كند.
 

3. از پودرهای پوشاننده به جای پنكیك ، روی فونداسیون استفاده كنید . 

4. عرق و چربی جمع شده روی صورت را با كاغذهای خشك كن مخصوص صورت پاك كنید . می‌توانید از یك دستمال تمیز هم استفاده كنید ، آن را به آرامی روی صورت قرار دهید ؛ یا از تونرهای ملایم پاک کننده مخصوص پوست خود استفاده نمایید.

5. به هم ریختگی آرایش
 زیر چشم و جمع شدن پودر را با یك پنبه پاك كنید. در برابر وسوسه تجدید كانسیلرها و پوشاننده‌های تیرگی و چروک‌های زیر چشم مقاومت كنید مگر اینكه احساس كنید واقعاً ضروری است.

6 .فقط پودر های پوشاننده باز را مجدداً تكرار كنید . پودر فشرده یا پنكیك در برخورد با رطوبت روی صورتتان ماسیده می شود.

 

7. هرگز در این فصل از رژگونه پررنگ استفاده نکنید! 

8. برای اینکه از شل شدن پوستتان در اثر گرما جلوگیری کنید بهتر است در این فصل بیشتر از زمان‌های دیگر به صورتتان آب سرد و خنک بزنید و حتماً قبل از میکاپ و آرایش و همین‌طور پس از پاک کردن آن صورتتان را با آب سرد و خنک بشویید که هر چه این کار را بیشتر انجام دهید به شادابی پوست کمک کرده و از افتادگی و چروک شدن آن جلوگیری خواهید کرد.

 ❤شکلکهــای جالـــب آرویــــن❤

[ 12 / 4 / 1392برچسب:ماندگاری آرایش, فصل تابستان,,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

  

   شما هم می توانید تشخیص دهید، چه زمانی ماده آرایشی شما برای استفاده مناسب است و چه زمانی بهتر است دیگر آن را دور بیندازید، اگر متن زیر را مطالعه نمایید.

احتمالا بسیاری از خانم ها مواد و لوازم آرایششان را بسیار دوست دارند و گاهی رنگ بعضی از آن ها آنقدر برای شان زیباست که به هیچ وجه دوست ندارند هیچ کدام را دور بیندازند اما باید بدانید بعد از مدتی در لوازم و مواد آرایشی شما اتفاقاتی می افتد که دیگر برای استفاده مناسب نیستند چون تبدیل به یک بستر خوب برای رشد باکتری ها شده اند.

● بیشترین توجه را داشته باشید
 
 
 ریمل از آن دسته لوازم آرایشی است که باید نسبت به آن بیشترین حساسیت را داشته باشید،  متخصصان ترکیبات شیمیایی مواد آرایشی معتقدند:«هربار که برس ریمل را بیرون می آورید، از آن استفاده می کنید و دوباره آن را سر جایش برمی گردانید، در این مسیر برس میزانی باکتری جذب می کند و آن را به درون ریمل می برد.» وقتی باکتری ها درون ریمل تجمع کنند، می توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهب و گل مژه در ناحیه چشم ها بشود.
 
  اگر می خواهید از سلامت ریمل خود مطمئن باشید هر ۲ تا ۳ ماه ریمل را عوض کنید. معروف است:«وقتی ریمل شما خراب می شود بویی نزدیک به بوی گازوئیل از آن به مشام می رسد.» هرگاه در چشم های تان احساس ناراحتی کردید و نشانه هایی از بعضی بیماری ها را در آن ها دیدید، باید نخستین کاری که می کنید دور انداختن تمام لوازم آرایش های مربوط به چشم تان باشد چون ممکن بیماری به آن ها سرایت کرده باشد. 

● باکتری ها عاشقش هستند

   به جز مواردی که فرمول و حالت پودری دارند، تقریبا تمام کرم پودرها بر پایه آب هستند که این، به معنای این است که باکتری ها عاشق آن ها هستند. داروسازان معتقدند:«وقتی هنوز بسته بندی کرم پودر باز نشده است می توان تا ۲ سال از آن نگهداری کرد ولی وقتی یک بار بسته بندی آن باز شود بهتر است تنها ۶ ماه تا یک سال بعد از آن استفاده کرد.»

   کرم پودرهای خود را دور از فضاهای مرطوب(مثل حمام )، گرم و پرنور نگهداری کنید. چون این محیط ها رشد باکتری ها را بیشتر می کند و باعث می شود که کرم پودر و به طور کلی تمام لوازم آرایش شما سریع تر فاسد شود. از دیگر نشانه های انقضا تغییر بو یا رنگ کرم پودر است، در این حالت مصرف کرم پودر می تواند باعث ایجاد حساسیت و آکنه و جوش بشود.
 
(لطفا به ادامه نوشته برویـــــــــــد)

ادامه مطلب
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب