فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

 

پیشنهادهای مهم متخصصان پوست و مو

 برای به حداقل رساندن ناراحتی های جسمی و احتمالی در ماه مبارک رمضان رعایت نکات زیر توصیه می شود:

1) برای شاداب ماندن و جلوگیری از خشکی پوست در وعده های سحری و افطاری به اندازه کافی مایعات، مخصوصاً آب بنوشید و از نوشیدن مایعات مدر (مانند چای غلیظ) که باعث از دست رفتن آب بدنتان می شود، به شدت پرهیز کنید.

۲) به علت محدودیت غذایی و اینکه نظم و حجم غذای دریافتی تان در ماه رمضان تغییر می کند، باید به منظور جلوگیری از کم شدن آهن، روی و سایر ویتامین ها و مواد معدنی که سبب رشد مناسب مو و ناخن هایش می شود، در وعده های غذایی سحر و افطار، غذایی کامل که همه گروه های غذایی را در خود بگنجاند، مصرف کنید. مثلا می توانید از همین حالا برنامه ریزی کنید و غذاهای پرکالری تر و کربوهیدارت ها و پروتئین ها و سبزیجات را در وعده سحر و غذاهای سبک تر مانند لبنیات در کنار سبزیجات و انواع سالادها را در وعده افطارتان بگنجانید. در ضمن جای میوه باید در سفره سحری و افطاری همیشه محفوظ بماند.

۳) از آنجا که خانم ها بیشتر با مشکل کمبود روی و آهن دست به گریبان هستند، به آنها توصیه می شود که با نظر یک پزشک متخصص، مدتی قبل از ماه رمضان مصرف مکمل های گروه B با سایر مکمل های مورد نیاز را شروع کنند تا پس از ماه رمضان دچار مشکل ریزش مو یا شکنندگی ناخن هایشان نشوند.

۴) اگر مشکل پوستی یا ریزش مو دارید و در حال مصرف داروهای خوراکی در فواصل زمانی منظم هستید، توصیه متخصصان این است که برای تغییر ساعت های خوردن داروهایتان حتما به پزشکتان مراجعه کنید و هرگز خودسرانه میزان و ساعت مصرف دارویتان را جابه جا نکنید؛ زیرا تغییر میزان داروی دریافتی ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای پوست و موی شما به همراه داشته باشد.

[ 13 / 4 / 1393برچسب:سلامت پوست,مو و روزه,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

   برس‌ آرایشی باید به طور منظم شسته شود تاجایی که بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که حتماً هر هفته آنها را بشویید. برای شستن برس‌های آرایشی دو روش وجود دارد؛ اول، استفاده از شوینده‌ها و ضدعفونی‌‌کننده‌های ویژه که حرفه‌‌ای‌تر است، برس سالم‌تر می‌ماند و میکروب و باکتری‌ها به خوبی کشته مي‌شوند و روش دوم، استفاده از شامپو بچه است. 

روش اول

1. ابتدا شوینده را روی برس‌ها اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه موهای برس با مایع شوینده خیس بخورد.

2. برس را روی یک پارچه تمیز به صورت رفت و برگشت بمالید تا کاملاً مواد آرایشی و کثیفی‌ها از روی آن پاک شوند.

3. همین کار را مجددا از اول تکرار کنید تا برس کاملا تمیز شود.

4. در نهایت برس را دوباره روی پارچه‌ای کتانی بمالید تا رطوبت آن گرفته شود. 

 

روش دوم

1. آب گرم را با کمی شامپو بچه مخلوط کنید و سر برس را در آن قرار داده و کمی حرکت دهید.

2. برس باید حداقل 30 تا 40 ثانیه در آب کف بماند تا کاملا خیس شود.

3. حالا برس را با آب سرد بشویید تا کف‌ها و آلودگی‌ها به‌طور کامل پاک شود.

4. با دست موهای برس را به حالت اولیه دربیاورید و تا جایی که می‌توانید موهای برس را مرتب کنید. 

5. برس‌ها را روی یک دستمال تمیز بگذارید تا خشک شود. بهتر است زیر دستمال یک جسم گرد بگذارید تا سر برس‌ها به سمت پایین شیب پیدا کند. اگر به طور عمودی برس را خشک کنید ممکن است آب درون موها جمع شده و باعث پوسیدگی آنها شود.

6. برس‌ها را برای چند ساعت همانند شکل به سمت پایین رها کنید تا کاملا خشک شوند.یادتان باشد که اگر سر برس‌ها به سمت پایین باشد بعد از خشک شدن حالت بهتری پیدا می‌کنند.

(منبع: مجله سیب سبز)

[ 10 / 4 / 1393برچسب:تمیزی برس های آرایشی, ] [ ] [ یـــاس ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب