فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

     همه دوست دارند زیبا و سالم باشند اما آرایش کردن همیشه هم تنها راه حل زیبا به نظر رسیدن، نیست! با رعایت چند راهکار ساده می توانید بدون استفاده از آرایش زیبا و شاداب باشید.

1- هر روز دوش بگیرید:

     رعایت بهداشت شخصی اولین گام به سوی زیبایی است. پس دقت کنید روزانه زمان کوتاهی را به دوش گرفتن و پاکیزه کردن بدن و نیز موهایتان اختصاص دهید تا درخشش طبیعی خود را حفظ کنند.

2-پوستتان را مرطوب کنید:

   نوع کرم و لوسیونی که استفاده می کنید، مهم نیست. فقط به یاد داشته باشید صبح و شب قبل از خواب پوست دست و صورتتان را مرطوب کنید تا سلول های پوستتان جوان تر به نظر برسند و بر اثر خشکی چروکیده نشوند.

            

 


ادامه مطلب

 

«افـــرادی که تمایل به مراقبت بیـــشتری از مـــژه‌های خود دارند، این مطلب را حتماً بخوانـــند»

   به گزارش سلامستان: مطالعات نشان داده است که بیشتر مردم با داشتن مژه‌های زیبا، احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند؛ زیرا درباره خودشان احساس بهتری می یابند. به همین دلیل است که افراد زیادی به مژه‌های مصنوعی یا کاشت مــژه روی می آورند.

   محصولاتی تولید شده‌اند که می‌توانند رشد مژه‌ها را تسریع کنند؛ این محصولات آرایشی محتوی موادی همچون پروتئین، پروستاگلاندین و اسید آمینه هستند که باعث می‌شوند فولیکول مژه به مدت زمان طولانی و به شکل ضخیم‌تر رشد کند. بدین ترتیب استفاده از این محصولات، روشی عالی برای بلند و پرپشت شدن مـــژه‌هاست. 

   خوشبختانه در میان محصولات گیاهی اوریفلیم نیز تقویت کننده مژه‌ای با همین ویژگی‌ها یافت می‌شود. این بوستر، سرشار از ویتامین است که با زدن روز و شب آن روی مژه‌های تمیز به داشتن مژه‌هایی سالم‌تر و نرم‌تر کمک خواهید کرد. بی‌رنگ بودن این محصول، باعث کاربرد آن هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان است. بوستر مژه را حتی می توان با همان روش, برای ابرو نیز به کار برد که تأثـــیر چشم گیری در رشد آن دارد.

 توجه: یادمان باشد چندبار شانه زدن مژه‌ها در روز با یک برس کوچک نیز باعث تحریک و رشد موهای ریز آن می‌شود.

 

   به کار بردن یک برنامه رژیمی سالم و مفید سرشار از سیلیکات، کلسیم و آهن از ریزش مو پیشگیری می کند یا میزان آن را کاهش می‌دهد. به نقل از سایت < هلث نیوز> با رعایت 10 نکته که در ادامه آمده است، می‌توان مانع از ریزش مو شد. خوب است پیش از آن علت ریزش مو را مرور کنیم:

داشتن رژیم غذایی نادرست

کمبو ویتامین

استرس، اضطراب و نگرانی‌های بیش از حد

بیماری‌های طولانی مدت مانند کم خونی، حصبه و اسهال خونی و یرقان

گردش ضعیف خون

رعایت نکردن بهداشت پوست سر

   با تشخیص و شناسایی علت ریزش مو، درمان آن راحت تر انجام می شود. برای رفغ این مشکل بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی که ضرر بیشتری به بدن می رساند به روش‌هایی که در زیر آمده ، عمل نمایید:

ناشتا، یک لیوان آب با مقداری دانه کتان بخورید. دانه کتان سرشار از امگا3 است که برای رشد مو ضروری‌ست.

هر شب 5 بادام با پوست در آب خیس کنید و صبح بخورید.

مصرف پروتئین از جمله مرغ و تخم مرغ را فراموش نکنید.

مصرف روزانه چای و قهوه را کاهش دهید.

مصرف روزانه انواع جوانه‌های مفید مانند جوانه جو،گندم و ...

در آخرین مرحله آب کشی موی سر، یک قاشق مرباخوری آب لیمو به آب اضافه کنید تا مو براق و بدون شوره شود.

روزی 2 لیوان شیر کم چرب بخورید و مصرف روزانه میوه را فراموش نکنید.

مصرف صیفی جات به ویژه اسفناج فراموش نشود.

تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز بپرهیزید و به خوردن ماهی، مرغ و تخم مرغ رو بیاورید.

آب شنبلیله را ناشتا بخورید و ضماد تهیه شده با دانه آن را هفته ای یک بار به مدت نیم ساعت روی پوست سر بمالید و سپس شست‌وشو نمایید.

گاهی اوقات در ماه، مخلوطی از کوبیده نخود خام، سیر، ماست و یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سر خود به مدت یک یا دو ساعت بگذارید با به رشد موی سر خود کمک شایانی کرده باشید.

گاهی اوقات تمام موهای خود را با روغن نارگیل آغشته نمایید و سپس در حمام با شامپوی مخصوص موی خود بشویید.(البته این راه حل مخصوص موهای خشک است)

( این مطلبو به درخواست حمزه خان گذاشتم )

 راه و رسم شست‌وشوی موها

 

    اگر موهای چرب دارید باید سعی كنید قسمت ریشه و كف سر را با دقت بیشتری شستشو دهید. ضمن آن‌كه از مالش زیادی كف سر پرهیز كنید. چون با این كار غدد چربی كف سر فعالیت خود را افزایش می‌دهد و این فرآیند به زودتر چرب‌شدن پوست سر كمك می‌كند.

   برای شستشوی موهای عادی و خشك آنها را در زیر كف دستتان قرار دهید و به صورت چرخشی بشویید. اگر می‌خواهید تا حد زیادی از ریزش موهایتان هنگام شستشو جلوگیری كنید شانه‌كردن موها در حمام را كنار بگذارید.

   دلیل این موضوع این است كه موها هنگام خیس بودن ریشه سست‌تری پیدا می‌كند و براحتی كنده می‌شود. پس از استحمام نیز باید از شانه‌كردن بلافاصله موها خودداری كنید.

   داشتن موهای بلند در عین حال كه زیبایی بسیاری دارد، درد سر‌هایی را هم به همراه می‌آورد. یكی از این دردسرها خشك كردن این موهاست.

   برای بهتر تمیزشدن موها و جلوگیری از در هم رفتن‌شان هنگام شستشو سعی كنید آنها را یك نقطه از سر جمع نكنید.

   شامپو را تا حد ممكن به كف سر بماليد چراكه معمولاً موهای بلند مانع از تماس شامپو با ریشه خود می‌شوند. هنگام آب‌كشی چندین بار فرق سرتان را از قسمت‌های مختلف باز كنید و اجازه دهید آب از این نقاط به بخش‌های دیگر سر برسد.

   پس پایان آب‌كشی برای یك دقیقه موهایتان را در معرض آب سرد قرار دهید تا شفاف و براق شود. این كار شانه‌كردن موها را هم تسهیل می‌كند.

   اگر جزو افرادی هستید كه برای خشك‌كردن موهایشان از سشوار استفاده می‌كنند نباید در این كار زیاده‌روی كنید!سشوار موها را خشك و شكننده می‌كند و این حالت می‌تواند باعث ایجاد موخوره و كدری در موها شود.

   در صورت استفاده از این دستگاه، حتماً پس از استحمام یا نم‌دار کردن مو، از قسمت‌های زیرین مو ، شروع به خشک کردن یا حالت دادن مو نمایید و سپس به قسمت‌های رویی برسید و هم‌چنین حتماً ابتدا کمی حالت آب چکانی مو را با حوله به آرامی بگیرید .

نکتـــه: هرگز روی موی خیــــس، سشوار نکشید چرا که به ساقه مو آسیب بسیار جدی می‌رسانــد.

  

گزارش هلث نیوز به 5 خوراکی که مصرف آن برای سلامت مو ، بسیار مفید است و از ریزش آن جلوگیری می‌کند، اشاره می‌کند: 

1- ماهی: 

   چون حاوی مکمل‌های طبیعی است بخصوص ماهی سالمون که منبع اسید چرب امگا3 است. 

2- سبزیجات دارای برگ سبز:

   افرادی که از داشتن موی چرب شکایت می کنند باید بدانند که این موضوع به دلیل چربی پوست سر است که مانند یک نرم کننده طبیعی برای موی سر عمل می‌کند. اما اگر پوست سر به طور غیر طبیعی چربی تولید می‌کند، این امر موجب چربی بیش از حد مو می‌شود. سبزیجاتی که برگ سبزدارد، منبع ویتامین A&C است که باعث می‌شود پوست سر چربی طبیعی و عادی تولید کند.

3- مغزها(خشکبار): 

   برای داشتن موی سالم لازم است که در رژیم غذایی مقدار مناسبی روی ، بگنجانید. در بیشتر موارد علت ریزش موی سر کمبود روی است.

4- غلات سبوس دار:

   اگر دوست دارید موهای سالمی داشته باشید به مصرف غلات سبوس دار روی آورید. برای این منظور باید گندم، جوی دوسر، ذرت، برنج قهوه‌ای ، عدس و لوبیا در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

5- لبنیات کم چرب: 

   کلسیم ماده‌ای است که موجب تسریع رشد موی سر می‌شود. لبنیات باید کم چرب باشد، چرا که حاوی سطح بالایی از پروتئین است.

 

روشن است مصـرف مواد غـذایـی سـالم در سلامت جسمی هر فرد تاثیر به سزایی دارد، اگر چه بعضی از غذاها بر سلامت مو تأثیر به سزایی دارد از جمـله غذاهای حاویپروتئین زیاد، کربوهیدرات و چربی کم می باشد.
یکی از 
رژیـم هـای غذایی مهم برای داشتن موهای زیبا مـواد حاوی اسیدهای چرب ضروری که خصوصا در روغن کانولا، ماهی و سویـا دیده می شود  .
و
جود اسید چرب امگا3 در مواد غذایی به دلیل خاصیت ضد التهابی می تواند نقش موثری در سلامت مو داشته باشد.
کمبود 
آهن خصوصا در خانمهای سنین باروری به دلیل ایجاد کم خونی می توانـد تعداد گلبول قرمز خون را کم کرده و باعث ریزش مو شود. این کمبود می تواند بـسیار جزیی باشد ولی خصوصا در خانمها نقش مهمی در ریزش مو ایفا می کند. بنابراین اضافه کــردن مـواد غذایی غنی از آهـن از جمله کلم بروکلی یا مخمر آب جو می تواند بعضی از انواع ریزش مو را به وضعیــت نــرمال بـازگرداند .

Click here to enlarge


ادامه مطلب

 

متخصصان پوست و مـو معتـقدند:

     برای سالـم نگه داشتن مـــوهای سر ، نیازی به تعویض مکرر شامپو نیست؛ زیرا این کار به سلامت مـــــــو ، کمکی که نمی کند هیچ بلکه به ریشه های مو آسیب می رساند . افرادی که از شامپـوهای خود راضی هستنـد نیـازی به تعـویض آن ندارند و می توانند مصرف شامپــوی خود را ادامه دهند. 

لطفاً به ادامه ی مطلب بروید

نایت اسکین


ادامه مطلب

 an image

   ریــزش مـو علت های گوناگونی دارد و معمولاً به خاطر وجود هورمون هایی است که در خون وجود دارد.

   متخصـصان پوست و مو معتقدند:انواع ریزش مو شامل آلوکسی آراتا که به علت اختلالاتی است که در خون وجود دارد و درمان آن از طریق تزریق کورتون های موضـعی اسـت.

   وجود قارچ ها در سطح پوست، اختلالات عروقی است یعنی یک ناحیه از پوست براثر سوختگی یا کنده شدن از بین می رود و خون رسانی به آن ناحیه قطع می شود، استفاده مداوم از سشوار و اتـو کشیدن موجـب شل شدن پایه مو و چند شاخه شدن قسمت انتهای مو می شود.

نایت اسکین


ادامه مطلب
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد