فاتولز - جدیدترین ابزار رایگان وبمستر
زیـــبایی و سـلامت

زیـــبایی و سـلامت
زیـــبایی و سلامت، حق ماست... آن را از خود دریغ نسازیـــــم... 
نويسنده
لینک دوستان

عصاره گزنه + زیتون
عصاره ​ای برای رویش دوباره‌ موها
   حتماً درباره خواص گزنه بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که این گیاه یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که امروزه در سراسر جهان از آن برای تهیه شامپو‌ها و لوسیون‌های صنعتی و گیاهی برای تقویت و رویش دوباره مو استفاده می‌کنند.
 
   امّا بی‌شک استفاده از عصاره این گیاه به طور مستقیم اثری متفاوت و اعجاب‌انگیز دارد. گیاه گزنه را می‌توانید از فروشگاه‌های گیاهان دارویی تهیه کنید یا اگر به مناطق کوهستانی دسترسی دارید، تازه آن را بچینید امّا مراقب باشید که هنگام لمس کردن این گیاه از دستکش استفاده کنید چون ساقه این گیاه پوست را می‌گزد و موجب خارش و سوزش می‌شود، به همین دلیل است که به آن گزنه می‌گویند.
   
   اگر می‌خواهید عصاره گزنه را خودتان تهیه کنید و از آن برای رویش مجدد موها و تقویت آنها استفاده کنید باید برگ‌های تازه‌ گزنه را درون روغن زیتون بریزید و آن را در محیطی تاریک و سرد به مدت 2 تا 3 هفته قرار دهید.
 
   در نهایت شما عصاره‌ای از گزنه خواهید داشت که می‌توانید با خیال راحت از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده کنید. هر بار چند قطره از این عصاره را روی پوست سر بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. این عصاره می‌تواند با تحریک ریشه‌های مو علاوه بر بهبود رویش موهای شما حتی ریشه موهای از دست رفته شما را تحریک کند و آنها را به رویش مجدد وادارد.
 
نکته:
  در صورتی که با مالش یک یا دو قطره از این گیاه روی پوست سر احساس خارش شدید کردید بهتر است گیاه دیگری را برای تقویت موهای‌تان انتخاب کنید یا با متخصص طب سنتی مشورت کنید.
[ 9 / 12 / 1392برچسب:عصاره رویش مو,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

 

 
   اگر شما هم این روزها موهای تان به دلایل مختلفی مانند رژیم های لاغری، استرس و ... کم پشت شده است، خالی از لطف نیست که با مفیدترین و موثرترین گیاهان دارویی که تاثیر معجزه‌آسایی بر رویش مجدد مو، تقویت ریشه و تار مو دارند، آشنا شوید.
   شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از گرفتن یک رژیم لاغری یا پشت‌سر گذاشتن یک اتفاق پراسترس مانند کنکور یا امتحانات پایان ترم با کم‌پشتی موهای‌تان روبه‌رو شوید. از دست دادن بخشی از مو در این موقعیت‌ها امری طبیعی است.
   حال در چند پست با نمونه‌هایی از دست سازهای آسانی از گیاهان که موها را تقویت و پرپشت می کند، آشنا خواهید شد.
 
آلو‌ورا+ نارگیل+ گندم
یک شامپوی گیاهی جدید

   اگر احساس می‌کنید مّدتی است ریزش موهای‌تان بیشتر شده و باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشید این شامپوی گیاهی را تجربه کنید. نگران نباشید نباید برای خرید این شامپو از این داروخانه به آن داروخانه سر بزنید. به‌راحتی می‌توانید این شامپو را در منزل تهیه کنید.
 
   برای آن به یک‌چهارم فنجان پودر جوانه گندم، یک‌چهارم فنجان عصاره آلوورا و یک‌چهار فنجان شیر نارگیل احتیاج دارید. مقصودمان از شیرنارگیل همان مایع‌ شیری رنگی است که در میوه نارگیل وجود دارد. این سه را با هم مخلوط کرده و از آن به عنوان شامپو استفاده کنید.
 
   شاید در وهله اول به‌نظرتان سخت بیاید که به جای استفاده از شامپو‌های صنعتی که کف می‌کنند از شامپویی استفاده کنید که کف تولید نمی‌کند اما کمی صبور باشید. استفاده از این شامپو و ماساژ سر با آن می‌تواند به منافذ پوست سر شما اجازه نفس کشیدن بدهد و با تحریک فولیکول‌های مو به رشد بهتر آنها کمک کند.
   برای استفاده از این شامپوی گیاهی آن را روی کف سرتان بریزید و به آرامی با کمک بند دوم انگشتان‌تان روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را آبکشی کنید.
 
[ 1 / 12 / 1392برچسب:شامپوی گیاهی,,,, ] [ ] [ یـــاس ]

  

مواد لازم جهت کیک باقلوای آجیلی:

تخم مرغ:4عدد    آرد: 1پیمانه        شکر:1 پیمانه سرپر    

روغن مایع:1پیمانه سرخالی          پودرنارگیل:1پیمانه

بکینگ پودر: 1ق مرباخوری         پودرهل:1ق مرباخوری  سرپر     

وانیل: به مقدار کم

خلال پسته و بادام درختی و زمینی و گردو و فندق: به مقدار کافی برای تزیین                   

مواد لازم جهت شربت کیک باقلوا:

زعفران:به مقدار لازم              شکر: 2 لیوان            آب: 3لیوان           گلاب: مقداری     آب لیمو: چند قطره

   تمام مواد لازم برای شربت را در ظرفی مخلوط کرده و روی حرارت قرار داده تا به غلظت لازم برسد. توجه شود که غلظت آن، زیاد نشود چون بعد که کمی خنک شد، سفت می‌شود.

روش تهیه کیک باقلوای آجیلی:

  ـ زرده و سفیده را از هم جدا کرده و ابتدا سفیده را به مدت 5دقیقه با همزن می‌زنیم تا کاملاً پف کند به گونه‌ای که از ظرف نریزد.

  ـ سپس زرده ها را با کمی وانیل و پودر هل مخلوط کرده و با همزن می‌زنیم و شکر را اضافه می‌نماییم و تا حدّ کشدار شدن با همزن می‌زنیم.

  ـ پس از آن روغن را کم کم اضافه می‌کنیم و باز با همزن می‌زنیم.

  ـ سپس سفیده‌ها را به این مایه اضافه کرده و با یک لیسک پلاستیکی به آرامی و از یک جهت به حالت دَوَرانی آن‌را مخلوط می‌کنیم.

  ـ حال وقت افزودن پودر نارگیل است باز هم به آرامی با لیسک به هم زدن مایه ادامه می‌دهیم.

  ـ در انتها آرد را اَلَک کرده و با مقدار لازم بکینگ پودر به ظرف افزوده و باز هم به آرامی به حالت دوَرانی با لیسک هم می‌زنیم.

  ـ کف قالب مکعب لبه‌دار 25‍‍‍×25 را کمی چرب کرده و روی آن کاغذ شیرینی (مومی) پهن کرده و باز چرب می‌کنیم و مواد را در قالب، جای می‌دهیم و به مدّت یک ساعت در فِری که از یک ربع پیش، گرم کرده‌ایم با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد می‌پزیم.

روش تزییــن:

1- پس از پخت، ابتدا اطراف کیک را با چاقویی تیز از قالب جدا کرده ، کمی بعد، آن‌را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم و کاغذ مومی را از آن جدا می‌کنیم.

2- روی تمام سطح کیک باقلوا را از شیره ولرم می‌ریزیم تا کاملاً در کیک نفوذ کند.

3- تمام سطح کیک را با پودر نارگیل بپوشانید و روی آن را به ترتیب دلخواه با طرحی که در ذهن دارید، خلال‌ها را بچینید تا مرکز آن برسید.

4- برای مرکز کیک هم می‌توان یک گُل از پوست انار درست کرد و دور تا دورش چند دانه انار گذاشت.

نکته‌ها:

1- به جای پودر نارگیل برای داخل کیک، می توان از پودر پسته یا پودر بادام یا هر کدام به اندازه مساوی استفاده کرد؛ البتّه وجود نارگیل در این کیک، بافت نرم‌تری به آن می‌دهد.

2- ظرفی را که سفیده در آن زده می‌شود، نباید خیس یا چرب باشد و همین طور پَره‌های همزن هم باید خشک باشد.

3- کیک باید داغ و شربت روی آن، وِلَرم باشد که روی آن ریخته شود وگرنه کیک خمیر می‌شود.

4- می‌توانید کیک باقلوی آماده را ابتدا برش‌های مربع و سپس مثلث بزنید و آن‌را در کاغذ شیرینی بگذارید؛‌در مرکز آن نیز با خلال پسته، آن‌را تزیین کنید.

5- زمان پخته شدن کیک با توجّه به مدل‌های گوناگون گاز، متغیر است، بنابراین برای اطمینان از پخت کامل آن، می‌توانید یک چاقو در مرکز کیک فرو کنید اگر از مواد میانی کیک ، چیزی به آن نچسبید، یعنی کیک شما آماده است.

کیک را درست کنید ، برش‌هایی به اندازه دلخواه از آن بزنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده و فامیل، لذت ببرید.

مدیریت این وبلاگ، یلدای شاد و شیرینی را برایتان آرزومند است و سپاس ویژه‌ای از دوستان گلم هانیه جون و نیلوفر عزیزم(که مدتیه ازش بی خبرم) و شکیبای نازنین که به خاطر مشغله‌های بنده، با صبوری زیاد یکسال منتظر دستور این کیک خوشمزه ماندند...

   

[ 29 / 9 / 1392برچسب:کیک باقلوای آجیلی شب یلدا, ] [ ] [ یـــاس ]

 تو خوبــی؛

تو بهتریــــنی؛

تو شیرینـــــــــی؛

تو تکی...................

امّا حیف که زیادی کَمی!!!!!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

این هم از  هندونه شب یلدات.........

بگذارش تو یخچال، خنک بمونه...................

یلدات پیشاپیش مبارک

   

[ 26 / 9 / 1392برچسب:هندونه شب یلدا,,,, ] [ ] [ یـــاس ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

با پوسـت خود، مهربــــان باشیم...
امکانات وب

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 58 صفحه بعد