10 پیشنهاد طلایــــی برای پیـــشگیری از ریــزش مو

 

   به کار بردن یک برنامه رژیمی سالم و مفید سرشار از سیلیکات، کلسیم و آهن از ریزش مو پیشگیری می کند یا میزان آن را کاهش می‌دهد. به نقل از سایت < هلث نیوز> با رعایت 10 نکته که در ادامه آمده است، می‌توان مانع از ریزش مو شد. خوب است پیش از آن علت ریزش مو را مرور کنیم:

داشتن رژیم غذایی نادرست

کمبو ویتامین

استرس، اضطراب و نگرانی‌های بیش از حد

بیماری‌های طولانی مدت مانند کم خونی، حصبه و اسهال خونی و یرقان

گردش ضعیف خون

رعایت نکردن بهداشت پوست سر

   با تشخیص و شناسایی علت ریزش مو، درمان آن راحت تر انجام می شود. برای رفغ این مشکل بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی که ضرر بیشتری به بدن می رساند به روش‌هایی که در زیر آمده ، عمل نمایید:

ناشتا، یک لیوان آب با مقداری دانه کتان بخورید. دانه کتان سرشار از امگا3 است که برای رشد مو ضروری‌ست.

هر شب 5 بادام با پوست در آب خیس کنید و صبح بخورید.

مصرف پروتئین از جمله مرغ و تخم مرغ را فراموش نکنید.

مصرف روزانه چای و قهوه را کاهش دهید.

مصرف روزانه انواع جوانه‌های مفید مانند جوانه جو،گندم و ...

در آخرین مرحله آب کشی موی سر، یک قاشق مرباخوری آب لیمو به آب اضافه کنید تا مو براق و بدون شوره شود.

روزی 2 لیوان شیر کم چرب بخورید و مصرف روزانه میوه را فراموش نکنید.

مصرف صیفی جات به ویژه اسفناج فراموش نشود.

تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز بپرهیزید و به خوردن ماهی، مرغ و تخم مرغ رو بیاورید.

آب شنبلیله را ناشتا بخورید و ضماد تهیه شده با دانه آن را هفته ای یک بار به مدت نیم ساعت روی پوست سر بمالید و سپس شست‌وشو نمایید.

گاهی اوقات در ماه، مخلوطی از کوبیده نخود خام، سیر، ماست و یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون روی سر خود به مدت یک یا دو ساعت بگذارید با به رشد موی سر خود کمک شایانی کرده باشید.

گاهی اوقات تمام موهای خود را با روغن نارگیل آغشته نمایید و سپس در حمام با شامپوی مخصوص موی خود بشویید.(البته این راه حل مخصوص موهای خشک است)

( این مطلبو به درخواست حمزه خان گذاشتم )



نظرات شما عزیزان:

masoud
ساعت23:50---4 مهر 1391
خیلی موارد خوب و مفیدی بود هر چند که بعضی موارد کمی وقت گیره

اما ممنونم از این مطلب بسیار خوبت


بنیامین
ساعت17:21---20 شهريور 1391
سلام اجی گلم.وقتم کمه.حتما درستش میکنم.به روی چشم.ممنون از حضورت

بنیامین
ساعت0:10---9 شهريور 1391
این پیشنهادات خیلی مفید بود اجی همرو یادداشت کردم
پاسخ:خوبه . موفق باشی


هانیه
ساعت11:53---7 شهريور 1391
منم نمیدونم اینترنت چشه

هانیه
ساعت11:52---7 شهريور 1391
راستی یاسی ممنون که تو کلبه هم در کنار چای گالنی از ما هم یاد کردید

هانیه
ساعت11:51---7 شهريور 1391
e!پس راس میگن هیچکس تنها نیست....

آرزو
ساعت1:41---7 شهريور 1391
هر جا وام میدن بگین من هم برم بگیرم...
البته واسه خونه می خوام نه واسه این پست!!!!!!!!!!!!
شوخی کردم . مطلب بجایی بود.ممنون
من اون مورد یکی مونده به آخرشو با حنا اجرا می کنم خصوصا توی تابستون خیلی خوبه و سرت خنک می شه اما کوبیدن نخود خام خیلی سخته...


م ی ن ا
ساعت17:48---6 شهريور 1391
سلام عزیز ممنون نوش

ramin
ساعت17:08---6 شهريور 1391
دیشب که نمیدانستم برای کدام یک ازدردهایم گریه کنم کلی خندیدم...
آفرین. عجب کار خوبی کردی.... منو هم شاد کردی تازه. کلی خندیدم...


شعله
ساعت23:57---5 شهريور 1391
سلاااااااااااااام یاس بانو.خانم دکتر گل ممنونم از این تجویزات ولی ای کاش یک وام بلند مدت و کم بهره هم برامون جور میکردی تا این چیزایی رو که گفتی بتونیم بخریم.خیلی عزیزییه جوری گفتی عزیز شک کردم مگه چی نوشته بودم که تقاضای وام کردی؟؟؟ البته بجز خوردن مرغ و ماهی و لابد تا چند روز آینده تخم مرغ....!!

shakiba
ساعت21:56---5 شهريور 1391
به هانی جون بگید:
غصه نخور
من اولیش بودم نه شما عزیزم


هانیه
ساعت18:37---5 شهريور 1391
اینا رو انجام میدم ببینم از کچل شدنم جلوگیری میشه....خدا رحم کرد خانمها تاس نمیشن کامل وگرنه من اولیش بودم

ramin
ساعت15:23---5 شهريور 1391
صبر کن سهراب ! قایقت جا دارد؟
آب را گل کردند چشم ها را بستند و چه با دل کردند …
وای سهراب کجایی آخر ؟ … زخم ها بر دل عاشق کردن ، خون به چشمان شقایق کردند…
ای سهراب کجایی که ببینی حالا دل خوش سیری چند ؟
صبــــــــ ـــــــــر کن سهــــــــ ـــــــراب …!
قایقت جا دارد؟ من را نیز با خود ببر ، اینجا عاشقی بین مردم مرده است . . .


ramin
ساعت1:12---5 شهريور 1391
میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم میتونم

البته من به موهام خیلی میرسم


shakiba
ساعت1:05---5 شهريور 1391
یاسی جونم تو خیلی خوبی عزیزم
می بوسمت گلم


ramin
ساعت0:11---5 شهريور 1391
سلام . مرسی شما خوبید؟



می‌گم کاش اینایی که گفتی رو یکی درست می‌کرد


مرسی زیبا >پاسخ: منم می‌گم: ای کاش. اما خودمونیم ها انقدر هم سخت نیست به خودت بگو: من می تونم.....


سمانه
ساعت22:30---4 شهريور 1391
mer30 ya30
man emtehanesh mikoram
asoooooooooooone fekr konam



جوجو
ساعت12:52---4 شهريور 1391
ممنونم یاسی
مطالب خوب و مفیدی میگذاری. تقریبا تمامشون قابل امتحان هستند. البته من همیشه از روغن نارگیل و زیتون استفاده می کنم چون موهای بسیار خشکی دارم اما تا به حال از آب لیمو استفاده نکردم واسه براق شدن مو ، چه جالب نشنیده بودم حتما امتحانش می کنم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس