در تابســتان دستکش را فراموش نکنیـد!!

    

  پوشیدن دستکش برای محافظت از پوست دست ها در روزهای گرم و آفتابی سال لازم است. در این مطلب به اثرات آفتاب بر روی پوست دست اشاره می کنیم :


نور آفتاب و لکه های قهوه ای رنگ پشت دست

 
 
لکه هایی که به آنها « سولارلنتایگو » یا « لنتیگوهای آفتابی » می‌گویند، همان لکه های قهوه ای رنگی هستند که از میانسالی به بعد پشت دست خیلی از افراد ظاهر می شوند و زیبایی دستان آنها را تحت تأثیر قرار می دهند. در گذشته به این لکه ها، « لیوراستاک » یا « لکه های ناشی از کبد » هم می گفتند.

   به عبارت ساده تر در زمان های قدیم، وجود لکه های قهوه ای رنگ پشت دست را نشانه اختلال در کارکرد کبد می‌دانستند در صورتی که عامل اصلی ایجاد این لکه ها در درجه اول افزایش سن و سپس برخورد مستقیم اشعه فرابنفش نورخورشید با پوست پشت دست است.


نور آفتاب و پیری پوست پشت دست
  اشعه فرابنفش نورخورشید از مهم ترین عوامل پیرشدن زودرس پوست دست ها هم محسوب می شود. به همین دلیل پوست دست تمام افرادی که ساعت های زیادی را در معرض نورآفتاب قرار می گیرند و در برابر آفتاب هیچ محافظتی از پوست دستان خود نمی کنند، زودتر از سایر افراد پیر، چروکیده و خشک می شود.
  امروزه می توان با روش های علمی و جراحی های زیبایی، پوست صورت افراد را جوان تر، شاداب تر و زیباتر کرد. ممکن است شخصی این جراحی زیبایی را انجام دهد و پوست صورتش جوان تر شود ولی اگر به زیبایی دست های خود اهمیت ندهد و بدون استفاده از پوشش های مناسب فیزیکی یا شیمیایی، دستان خود را در معرض تابش مستقیم نورآفتاب قرار دهد، نداشتن تطابق بین پوست صورت و دستان ظاهری نامطلوب به او خواهد داد پس تمام کسانی که به زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می دهند، نباید از سلامت و زیبایی پوست دست هایشان هم غافل شوند.

دستکش، بهترین محافظ پوست دست ها

 یکی از ساده ترین راه های محافظت از پوست دست ها در برابر اشعه های مضر آفتاب و پیشگیری از ابتلا به پیری زودرس و ایجاد لکه های قهوه ای در پوست این ناحیه از بدن در روزهای گرم و آفتابی سال، استفاده از دستکش های نخی موجود در بازار است.

   البته مصرف کرم های ضدآفتاب برای محافظت از پوست دست ها هم می تواند بسیار مفید و موثر باشد. به تمام کسانی که مجبورند در ساعت های بین ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر از منزل خارج شوند، توصیه می شود تا می توانند از مکان های سایه رفت وآمد و از دستکش نخی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب استفاده کنند. کرم ضدآفتاب معمولا باید ۲۰ دقیقه پیش از خروج از منزل روی پوست دست و صورت مالیده و هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار تمدید شود.
   استفاده از کرم های ضدآفتاب فیزیکال برای محافظت از پوست دست ها بیشتر از انواع دیگر کرم ها توصیه می شود چون درصد محافظت این کرم ها از پوست در مقایسه با ضدآفتاب های شیمیایی بیشتر است. پوشیدن دستکش برای برخی افراد مانند راننده ها برای محافظت بیشتر از پوست دست هایشان ضروری است
(این مطلب به من از یه گروه ایمیل شده بود و متأسفانه منبع آن نیامده بود).

 

 

(خوشبختانه اوریفلیم دستکشی دارد که 95٪ نخی ست و هم چنین کرم دستی که دارای ضد آفتاب است، پس برای خریدن آن درنگ نکنــــــید...)

 



نظرات شما عزیزان:

ایــــــزدمهـــــــــر
ساعت11:31---2 مهر 1391


من بیادت هستم چه بهنگام دعا،چه بهنگام نشستن بر لب پنجره خاطره ها.


چه زیباست این یاد ..............


ساعت21:38---25 شهريور 1391
روزهاست از سقف لحظه هایم یاد تو می چکد ، اگر باران بند بیاید از این خانه می روم



سلام من امدم. منتظرتونم
خوش اومدی انگاری این روزا همه از خواب دارن بیدار می شن...!!!مثل خودم


هانیه
ساعت19:34---22 شهريور 1391


اسما
ساعت19:08---15 شهريور 1391
من که چه بخوام و چه نخوام باید دستکش استفاده کنم واسه کارهای مختلفی که دارم
چون دستهام بینهایت عرق می کنه البته از نوع خیس شدن که موقع مثلا نوشتن برام ایجاد می شه و این خیلی بده
خدانکنه هیچ کی اینطوری باشه.
مکافاتی داره و باید دائم دستکش دستت باشه اون هم از همین نوعی که شما معرفی کردی یعنی نخی...


سمانه
ساعت10:45---15 شهريور 1391
درنگ نمی کنم اما ؛
نمی دونم چرا نمی‌رسم.......!!!!!!!؟؟؟؟


عاشق تنها
ساعت21:26---14 شهريور 1391
سلام مرسی و ممنون که بهم سر می زنی امیدوارم در کارات موفق باشی

نوشا
ساعت22:22---13 شهريور 1391
دو چیز هیچ وقت از یاد آدمها نمیره

یکی: دوست های خوب یکی: روزهای خوب
یه چیز هم هیچ وقت از دل آدمها بیرون نمیره
روزهای خوب که با دوستهای خوب داشتی


کلبـــــــــه تنهــــــــــــــایی!!!
ساعت14:03---13 شهريور 1391
باکسی نباش که ازبی کسی اش مینالد,باکسی باش که درجمع کسان ترامی خواهد..

--------------------

برایش مینویسم دلتنگشم... میدانم که نمیداند اما میدانم که میخواند.
دو سطر بسیار زیبا... ممنون از یادگاری‌ات


هانیه
ساعت12:14---13 شهريور 1391
ممنون

ramin
ساعت15:12---12 شهريور 1391


حالـمون ديگه پرسيدن نداره ...

و مجــبوريم بگيم که : خوبيــم !

اما .... تــــــو عاقــل باش و بــاور نکن ... !!!
و اما من .... نه عاقلم و نه دیوانه..... امیدوارم واقعاً خوب باشی........


شعله
ساعت11:41---12 شهريور 1391
سلام یاس بانو.

بالاخره تونستم توی وبت نظر بذارم.چند روز بود لوکس بلاگ به ما راه نمیداد که به وبلاگاش سر بزنیم.یاسی جون ممنون از این اطلاع رسانی مفید.موفق باشی.
زنده باشی دوست خوبم


عاشق تنها
ساعت17:35---11 شهريور 1391
سلام.خوبی

هانیه
ساعت11:18---11 شهريور 1391
آخه چه کنم که دستکش دست کردن منو اذیت میکنه
بخصوص برای رانندگی...شاید عادت ندارم ...


shakiba
ساعت1:42---11 شهريور 1391
چشم. باید در اولین فرصت یه دستکش نخی تهیه کنم... تا تابستون تموم نشده .
راستش یه دونشو دارم اما نخی نیست واسه رانندگی استفاده می کنم. خیلی گرمم میشه وقتی دستم می کنم اماباید حتما یه دونه نخیشو تهیه کنم
آخه چکار کنیم که از مشهد دوریم و نمی تونم از تو عزیز، بخرمش


جوجو
ساعت23:28---10 شهريور 1391
آخ جون..........
من دستکششو دارم و واقعا توی تابستون ازش خیلی استفاده کردم
حتی توی زمستون، شبها توی دستمه تا صبح چون خیلی دستو لطیف می کنه


بـاغ احســـاس...
ساعت10:13---10 شهريور 1391
كاش يادت نرود ، روي اين نقطه پر رنگ بزرگ، بين بي باوري آدم ها، يك نفر ميخواهد كه تو خندان باشي نكند كنج هياهوي زمان بروم از يادت...
نه... نمی‌کند!!! یادمو می‌گم........... مگه ممکنه..................


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : 10 / 6 / 1391برچسب:دستکش, جنس نخ, تابستان, ضدآفتاب, کرم دست, لکه‌های پشت دست, آفتاب و ,,,, | | نویسنده : یـــاس |
  • مال ای اس
  • آریس پیکس