تأثیر قلیان بر پوست...

 

 

   قلیان کشیدن بر قسمت‌های مختلف بدن از جمله پوست ، چشم، دهان و دندان و لثه و  قلب و عروق و حتی مثانه و ... تأثیر منفی در پی خواهد داشت اما متأسفانه آمار نشان می دهد ایرانی‌ها، سالیانه یک هزار و 750 میلیارد تومان را دود می‌کنند!!!!!

   دود قلیان باعث کاهش کلاژن پوست می شود. همان چیزی که مسؤول کشسانی پوست است و وقتی میزان آن کم می‌شود، پوست شل می شود.

   سه یا چهار دقیقه کشیدن قلیان، باعث کاهش اکسیژن رسانی پوست به مدت یک ساعت می شود. بیشتر این افراد، یک رنگ خاکستری روشن در پوست صورتشان دارند که پس از ترک قلیان و سیگار از بین می رود. 

   نیکوتین موجود در سیگار نیز، عروق خونی را تنگ و جریان خون را کم می‌کند. سیگار کشیدن باعث تأخیر در ترمیم زخم پوستی می شود.

   هم‌چنین کشیدن قلیان تأثیر بسیار منفی بر رنگ لبان به جای خواهد گذاشت به گونه‌ای که رنگ طبیعی آن را کم کم به تیرگی می‌رود و کبود به نظر می‌رسد(رک،دو هفته نامه غذا و خراسان، ش123).



نظرات شما عزیزان:

ziba
ساعت21:26---1 دی 1391
merc az in etela'atet ina ro b mamanam bgam balke b harfam gush kone


خواهش می کنم. به مادرتون سلام منو هم برسونین


عاشق تنها
ساعت22:22---30 آذر 1391
سلام عزيزم شب يلداي شما هم مبارك باشه .ممنون كه به يادمي بازم بهم سر بزن

هانیه
ساعت18:40---27 آذر 1391



پـرنـده ی مهــــاجر
ساعت1:51---27 آذر 1391
امروز برای من شرابی ای عشق / هرچند که از پایه خرابی ای عشق
یک لحظه اگر حال خوشی می بخشی / یک عمر برای دل عذابی ای عشق . . .



masoud
ساعت0:12---27 آذر 1391
سلام دوست من

ممنون که همیشه میای همشهری عزیز

امیدوارم بتونید بازم مطالب وبم رو بخونید

والا منم نمیدونم چرا برای شما این

طور میشه حتما حکمتی داره

آروزی لحظه لحظه سلامتی و شادی رو بریتان دارم



التماس دعا


هانیه
ساعت23:37---26 آذر 1391
دیدم یاسی

گل های گلخونه ایی
ساعت22:57---26 آذر 1391

گفتند:بهشت خواهی یا دوست.
گفتم جهنم است بهشت بی دوست


روی خط تنهــــایی!!!
ساعت22:53---26 آذر 1391
گاهی گمان نمیکنی و میشود،گاهی نمیشود که نمیشود،گاهی هزار دوره دعا بی اجابت ست،گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود،گاهی گدای گدایی و بخت نیست،گاهی تمام شهر گدای تو میشود...

سمانه
ساعت22:42---26 آذر 1391
پووووووووووووووووووووووووووف.... !!!!!!!
این دود قلیون بود پس فرستادم برای اونایی که می دونن بده و بازم می کشن تازه کنار دستیاشونم اذیت می کنن
پوست نمی گذارن واسه آدم که ؟؟!!!


هانیه
ساعت22:21---26 آذر 1391
وووووای یاسی یعنی چی شده
شاید قالبو عوض کنم درست شه
الان میرم دنبال قالب
منم برف میخوااااااااااااااااااام
امسال اولین سالیه که هنوز تا اینموقع شهر ما برف نیومده


ش
ساعت21:43---26 آذر 1391
گفتم خدایا یه سوال دارم .

گفت:بپرس

گفتم:چرا هر موقع من شادم همه با من می خندند اما وقتی غمگینم کسی با من گریه نمی کنه؟

گفت:خنده را برای جمع آوری دوست و غم را برای انتخاب بهترین دوست آفریدم .




چه زیباااااااااااااااااااا


گل باغ اطلسی
ساعت10:23---26 آذر 1391
دلایل بودنم راهرروزمرورمیکنم,
هرروزازتعدادشان کم میشود,
آخرین باری که شمردمشان تنهایک دلیل برایم مونده بود,
"دیدن تو"


هانیه
ساعت1:24---26 آذر 1391


♥...گل پسر...♥
ساعت20:45---25 آذر 1391
وااای میاد دم گوشم یه چیز میگه کلا حواسمو میرزه بهم....



اومده بودم بگم که بروزم با مطلبی تحت عنوان:عشق بازی سر نماز



منتظرتونم



یاعلی
کـــی میاد؟؟ خورزوخان مگه اونجا هم میاد؟؟!!


♥...گل پسر...♥
ساعت20:40---25 آذر 1391
یه سوال فنی...

می گم راهی برای ترکش هم هست؟؟

من شب ها که میام خونه بعد از شام...

بهله... خودم هم نمی خوام ها ولی تو رودربایستی گیر می کنم....اخه بابا با این سن و سالش می ره برام زغال روشن می کنه، زشته دستش رو کوتاه کنم....

یا مثلا دوست ها خواهرم میان اونجا یکی از تفریحاشون همینه...

من مطمن نیستم ولی می گن اگه معسل نعنا+خیار+کمی تنباکو+موز همزمان مصرف کنی دیگه تا اخرشو....

البته من که امتحان نکردم...مگه دیونه ام؟؟ فقط همون نعنا و البالو بسنده می کنه... گاهی هم دو سیب...



ببخشید زیادی....

من نتیجه می گیرم از این مقاله که تنهایی سر لباس شویی نروم نقطه!
هـــــی واااااااااااای من....!!! لباس شویی..... فرنود..... نقطه.


هانیه
ساعت20:00---25 آذر 1391
من نخوندم این مطلبو چون .....

نیلوفرآبی
ساعت19:18---25 آذر 1391
این قدر بارانی ام از تو

که تمام چترها را نیز

کم می آورم امشب.
-----------------------------------------
اما از این قلیون و قلیون کشی که واسه بعضی از ایرانیای ما شده معضل یکی نیست به اینا بگه آخه بابا حیف سلامتیتون نیست که پای این بساط ها دود می کنین یاسی جون دستت درد نکنه که این مسائل مهم رو یادآوری میکنی


نازنینی از دیار حافظ
ساعت18:20---25 آذر 1391


مدعیان رفاقت بسیارند،تاپای آزمایش درمیان نباشدهرکسی از راه نرسیده مدعی عشق است،رفاقت راباید باصداقت آزمود،صداقت رامیشود ازته نگاه یک انسان فهمیدچشمهاهمه چیز را لو میدهندحتی عشقی راکه دلت پنهان کرده ای


زیبا بود...


کلبه ی کوچک خوشبختی!!!
ساعت17:26---25 آذر 1391
هنوزعادت به تنهایی ندارم!بایدهرجوریه طاقت بیارم!میترسم توی تنهایی بمیرم!چه دنیای غربیی بی تو دارم!

اسما
ساعت16:37---25 آذر 1391
تموم فامیل ما هم دور همدیگه که جمع می شن یکی از تفریحاتشون همینه


می دونی الان چی شد؟؟؟
داشتم کامنت می گذاشتم که یه دفعه صدای اذون اومد!!!!!!!!!!!!!
بعد فهمیدم که اذون از وب شماست. چقدر اذون مشهد زوده!!!!! الان توی شهر ما هنوز روزه!!!!!! باور کن فکر کنم یه ساعتی تا اذون مونده.
جالب بود واسم
راستی مطلبتم خیلی مفید بود خدا کنه اونایی که هی می شینن پای قلیون و مخصوصا معطرشو می کشن، یه کم بیشتر به فکر سلامتی خودشون و دیگران باشن. تازه فامیلای ما با هم مسابقه میگذارن که کی می تونه دودش مثلا از دماغش بده بیرون !!!!
یه کارایی می کنن که آدم روش نمی شه بگه !!!! ولش کن


shakiba
ساعت16:09---25 آذر 1391
من که امکان نداره این کارو بکنم، حتی اگه جایی باشم که بعضیا این کارو بکنن ( توی خونمونو می گم) من حتما یا بهشون اعتراض می کنم و یا این که به اتاق دیگه ای می روم چون شنیدم که دودش بدتر از خود کشیدن قلیونه.
اما به بچه مثبت خونه و فامیل معروف شدم ! چکار کنم دیگه . عیبی نداره بگذار بگن، وقتی کلاژن پوستشون کم آورد، بعدش ببنیم بازم به من می گن.......
اما امروز کلاس زیاد داشتم نتونستم بخوابم ظهری! پوستم خراب میشه وااااا


♥...گل پسر...♥
ساعت13:54---25 آذر 1391
یا ابالفضل...

بریم زودتر تو ترک....

راستی مگه...

بی خیال به هر حال نباید کشید....

کشیدنی رو نباید کشید...

بهله...
آفرین به شما گل پسر حرف گوش کن....... زنده باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس