روغن‌های گیاهی مفید برای انواع مو

 گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

متخصصان پوست و مو تاكید دارند كه بسیاری از خانم‌ها و آقایان با انتخاب روغن گیاهی متناسب با هر نوع تار مو، می‌توانند به درمان موهای آسیب دیده و سالم نگه داشتن موهای نازك و ضخیم كمك كنند...

بی‌شک؛
روغن‌های گیاهی بهترین دوست موهای ما هستند؛

به شرط آن كه نوع مناسبی از آنها را با توجه به نوع موهای خود، انتخاب كنیم.

در این مقاله که از ایمیلی دریافت کردم؛ برخی از مفیـــدترین روغن‌های گیاهی برای انواع  مو، معرفــی شده‌اند:


1 ـ موهای نازک؛ استفاده از روغن رزماری شیوه‌ای مفید برای مراقبت از موهای نازك است. از آنجا كه تارهای نازك مو غبار و آلودگی بیشتری جذب می‌كنند، این روغن می‌تواند به تمیز كردن پوست سر كمك كند. همچنین روغن معطر رزماری با تحریك كردن پیاز مو از ریزش مو جلوگیری می‌كند. برخی از متخصصان داروهای گیاهی معتقدند كه این روغن از سفید شدن زودهنگام موها پیشگیری می‌كند. روغن رزماری سرشار از كلسیم، ویتامین ب و آهن است و به همین دلیل به رفع مشكلات مو و پوست سر مانند شوره سر، چربی پوست سر و موهای مجعد و وزوزی كمك می‌كند.


2 ـ موهای ضخیـم؛ اگر تار موهای ضخیم و كلفت دارید و مرتب كردن آنها برایتان دشوار شده، روغن زیتون بهترین چاره برای شما است. روغن زیتون سرشار از چربی اشباع نشده تك زنجیره‌ای است كه به درمان موهای خشك و آسیب دیده كمك می‌كند. این روغن گیاهی در عین حال در تقویت و مرطوب نگه داشتن موها نقش دارد.


3 ـ موهای ضعیف و حساس؛ 
روغن دانه انار به دلیل دارا بودن اسید پونیسیك برای حفاظت از موهای حساس و ضعیف بسیار مفید است. این روغن در عین حال از موها در برابر آلودگی‌های شیمیایی و محیط‌ زیستی مراقبت می‌كند. همچنین روغن بادام نیز یك تركیب گیاهی مفید برای مراقبت از موها در دوران سالمندی است. ماساژ دادن پوست سر با روغن بادام به تحریك جریان خون در عروق این ناحیه كمك می‌كند و اكسیژن را به پیازهای مو می‌رساند. این كار در عین حال موها را درخشان می‌كند.

4 ـ موهای آسیب دیده؛ روغن آواكادو منبع غنی از اسید آمینه‌ها و پروتئین‌ها است و به همین دلیل برای درمان ریزش مو، شوره سر و سستی تارهای مو، بسیار مفید است.

گفتنی ست خوش‌بختانه تمام این روغن ها را به جز روغن زیتون که در هر فروشگاهی یافت می‌شود، می توان از داروخانه های معتبر یا مغازه های گیاهان دارویی تهیه کرد.
 
شکلک های محدثهشکلک های محدثهشکلک های محدثه



نظرات شما عزیزان:

نیلوفر آبی
ساعت21:28---9 بهمن 1391
یاسی جونم مر30 که لطف کردی پاسخمو دادی......
و به شما تبریک میگم که اینقد فعال هستی....
به پشتکار شما آفرین بسیار می گویم.
موفق باشی عزیزم


نیلوفر آبی
ساعت21:05---9 بهمن 1391
هيچ بارانی ردپای خوبان را از کوچه های خاطرم نخواهد برد.
دوست داشتن خوبان هميشه گفتنی نيست گاهی سکوت است گاهی نگاه و گاهی يک پيام...................


هانیه
ساعت16:45---8 بهمن 1391
خیلی ممنونم یاسی
استفاده کردکم از نظرتونهم شما هم نیلو


هانیه
ساعت22:30---7 بهمن 1391
نه واقعا دلم نمیاد نمره کسی رو بخورم
شوخی کردم


مصطفی
ساعت11:22---7 بهمن 1391
هیـــ ـچ نبَـ ــوב . . .
آבمـ ــش ڪَـ ـرבم . . .

بــ ـاتَعــریــف هــ ـاَے مـَ ـטּ شَخصـ ــیت پیــבا ڪَـ ــرב

غـُ ـرورش را مَـבیـ ــوלּ مـَ ـטּ اســت . . .

زیــ ـاב مَغـ ـرور شـُ ـב . . .

زیــ ـاב از פֿـ ـوبـ ـے هـ ـای نـَـבاشـ ــتــﮧ اش بــَ ـرایــش گــُفـ ــتم

بـ ــاور ڪَـ ــرב و مــَ ـرا ڪُـ ـوچَڪ בیـ ـב و َ

رَفتـــ ـــ ــ ـ


زندگی مبهم صادق هدایت
ساعت10:16---7 بهمن 1391
من توهین می کنم

به مقدسات تو توهین می کنم

من به دینی که زن را از بیضه ی چپ مرد کمتر می داند توهین می کنم

من به دینی که دستور سر بریدن مخالفانش را می دهد توهین می کنم

من به دینی که مخالفان اسلام را نجس می داند توهین می کنم

من به دینی که اجازه غنیمت گرفتن زنان را می دهد توهین می کنم

من به دینی که چند همسری را رواج می دهد توهین می کنم

من به دینی که فرمان قطع انگشت و دست و پا را می دهد توهین می کنم

من به دینی که تهدید به شکنجه سوزانده شدن در آتش می کند توهین می کنم

من به دینی که دختر نه ساله را آماده سکس می داند توهین می کنم

من به دینی که فرمان جنگ با غیر مسلمانان را می دهد توهین می کنم

من به دینی که اعراب مهاجم با حمله به کشورم ، رواجش دادند، توهین می کنم

من به دینی که زن را کالا فرض می کند و او را ناقص العقل می داند توهین می کنم

من توهین را از ابراهیمی یاد گرفتم که تبر بر داشت و بت هایی را که برای مردم مقدس بودند شکست.
آینه چون عیب تو بنمود راست؛ خود شکن، آیینه شکستن، خطاست....!!!!


رامین
ساعت0:58---7 بهمن 1391
مگر میشود با سنگ انداختن های پیاپی در آب ، ماه را از آب گرفت ?!!

به به بازم بحث شیرین دانشجو بدبخت فلک زده و استاد دلسوز
میگم یاسی خانوم حالا اگه بدبخت داشت مشروط میشد کمکش کن گناه داره
برو خداروشکر کن من دانشجوت نیستم چون اگه استادی بم نوزده بده میرم کاری میکنم تا بیستش کنه
هرکاری میکنم هرکاری
دیگه وقتی میرم آموزش واسم چایی هم میارن


نیلوفر آبی
ساعت23:59---6 بهمن 1391
آموخته ام که زير پوست سخت همه انسانها کسی وجود دارد که خوشحال شود و دوست داشته باشد.

shakiba
ساعت21:11---6 بهمن 1391
مر30 از شما یا30 جون از اطلاعات مفیدی که گذاشتی.
تابعد بای راستی منم این آهنگ رو خیلی دوس دارم


♥...گل پسر...♥
ساعت20:52---6 بهمن 1391
سلامت باشی.......
بازم عرض ادب و سلام


♥...گل پسر...♥
ساعت20:49---6 بهمن 1391
می گم جواب سوال رو بدم؟

من فیلم بردارم تو هر دوت کلیپ

اون اقایی هم که پیرهن ابی استین کوتاه پوشیده دوست گلمونه

اقا؟؟؟؟


♥...گل پسر...♥
ساعت20:45---6 بهمن 1391
راستی اجی یاس پارسی.!؟
پس من دیگه 22 بهمن دعوتم؟هان؟


♥...گل پسر...♥
ساعت20:44---6 بهمن 1391
بَه بَه...من می گم اینجا بوی قهوی تازه دم میاد ها!!! نگو هانیه خانوم اینجان!
از طرفی هم عطر بوی گل یاس همه جا رو پر کرده
به به!!


♥...گل پسر...♥
ساعت20:42---6 بهمن 1391
هااااااااا می دونی چی شد؟ می خواستم یه چیز بگم یادم رفت...حالا اومدم
من؟ من اصلن خوراک ندارم اجی من که هیچی نمی خورم اصلن..... به قول حاجی گل پسر روز 4 تا نون می مالونه بهم
حلال وار!!! خخخخخخخخ!
این عکسها تو خونه ی خواهرم گرفته شدن و کاملن بی حواسی!!!
اون اخریه می دونی چیه؟ اون نقاشی های خواهر زادمه...و اوراق امتحانی شاگردای خواهرم اخه اوشون استاد دانشگاهه
روانشناسی درس میده
اره دیگه خداوکیلی فرش های زیر پامون دستبافن خو....!!! باور کن هر کدومشون بالای 5 ملیون قیمت دارن!


هانیه
ساعت20:41---6 بهمن 1391
اینجور ادمها باید یک نمره هم ازشون کم کنی تازه
آخه دلت میاد؟؟؟ ناسلامتی دانشجوییاااااااااااا!!!! اذیت میشم اما نمره کم نمیکنم....عمراً، امکان نداره


یــــــاس
ساعت20:39---6 بهمن 1391
آره عزیزم
تازه دست بالا می گیری و بهشون یک نمره هم اضافه میدی حالا بابت هر چی.... بازم میان می نویسن تو نت که میشه؟؟؟
تو رو بخدا.... و از این حرفا که مشروط میشم و .....
دیگه گوشم پر شده از این حرفا


♥...گل پسر...♥
ساعت20:38---6 بهمن 1391
سیلااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااام
منتظر چی هستیت الان؟؟؟؟
فقط اومدم سلامی کرده باشم


هانیه
ساعت20:32---6 بهمن 1391
چه حوصله ای دارن اعتراض هم میکنن
من همینطوری اون ترم برگم 20 شد استاد 19 داده بود بهشون یاداوری کردم اشتباه شده گفتن درست میکنم
بعد فراموششون شد ........من تازه اعتراض نکردم اینا رو چه حوصله ای دارن .وقت استاد ما هم میگیرن


هانیه
ساعت20:01---6 بهمن 1391

باشه ولی امیدوارم این دعاتون هم بگیره !!
چون من که نمیخورم !!!
آره واقعا میبینید چه بچه های مرتبی هستن گل پسر و....
الان داشتم وضع فجیع اتاقم رو وصف میکردم
خدا رو شکر که نمیبینید


سمانه
ساعت18:00---6 بهمن 1391
روغن زیتون، عقشه منه
اگه ازش نزنم به موهام، مثل سیم ظرفشویی میشه!!
باور کن راست می گم.گاهی فکر میکنم وقتی موهامو کمی کوتاه می کنم، یکمشو بردارم واسه ی ظرفها!!!!
راستی یاس عزیزم، این آهنگو بسیار دوس دارم، خیلی زیباست


رامین
ساعت12:09---6 بهمن 1391
دلي که عشق ندارد و به عشق نياز دارد،آدمي را همواره در پي گم شده اش،ملتهبانه به هر سو مي کشاند

ش
ساعت11:56---6 بهمن 1391
عطر های گرون قیمت رو ول کن ، آدم باید بوی اعتماد بده . .
پیروز باشید


هانیه
ساعت1:35---6 بهمن 1391
نه دیگه ظروف یکبار مصرف ضرر داره منم جدا از ظروف یکبار مصرف خیلی بدم میاد
مخصوصا اگه در جشنها و........استفاده شه
دیگه من به نیلو سپردم کمک کنه از زیر کار در رفتشما رو تهنا ی تهـــــــــنا گذاشتبا کوهی از ظرف


یه فنجون دلتنگی
ساعت1:28---6 بهمن 1391
حمـاقـت کـه شاخ و دم نــدارد!



حمـاقـت یـعنـﮯ مـن کـه



اینقــدر میــروم تـا تـو دلتنـگ ِ مـن شـوﮮ!



خـبری از دل تنـگـﮯ ِ تـو نمـی شود!



برمیگردم چـون



دلـتنـگـت مــی شــوم!!!

...


به این می گن: رفاقت......


هانیه
ساعت1:21---6 بهمن 1391
اره دیگه من الان موندم میون اینهمه خوشگل کیو انتخاب کنم
اینهمه روغن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • مال ای اس
  • آریس پیکس